КАРТЕ НАПЛАЋИВАЛИ ПО ЋЕФУ: Комисија за заштиту конкуренције казнила "Ниш експрес" због злоупотребе положаја

Ј. Ћосин

09. 02. 2021. у 10:32

КАРТЕ НАПЛАЋИВАЛИ ПО ЋЕФУ: Комисија за заштиту конкуренције казнила Ниш експрес због злоупотребе положаја

Новости

ПЕРОНСКА карта мора да кошта исто и за оног ко прати и за оног ко путује, а управо о ово правило оглушили су се на аутобуској станици у Нишу. Због тога ће сада морати да плате казну од 37 милиона динара, односно око 310.000 евра.

Комисија за заштиту конкуренције је утврдила да је превозник "Ниш-експрес" злоупотребио положај на Аутобуској станици у Нишу, јер је применио неправичне услове пословања, тако што је неколико година наплаћивао различите цене за станичну услугу и перонске карте путницима, у зависности од тога докле путују.

Како пише у одлуци комисије, током поступка утврђено је да је "Ниш експрес" злоупотребио доминантан положај који има на Аутобуској станици у Нишу, будући да су од априла 2015. до новембра 2018. године наплаћивали различито исту станичну услугу у вези са возном картом, а све у зависности од километраже, од 15 до 100 динара. Улазак на перон за оне који су само улазили да испрате путника коштао је 300 динара, док су они који се нису возили аутобусима овог превозника плаћали 160 динара.

- Утврђује се да је учесник на тржишту "Ниш експрес" Ниш, са регистрованим седиштем на адреси Чамурлија 160, Ниш, као управљач на Аутобуској станици Ниш има доминантан положај на релевантном тржишту пружања услуге изласка на перон на аутобуске станице на територији града Ниша - пише у одлуци Комисије.

Предузеће је наплаћивало различите цене корисницима који су платили станичну услугу. Купцима су перонске карте у периоду од 18. априла 2015. до 13. јула 2016. године наплаћивали 100 динара, а од 14. јула 2016. до 18. фебруара 2018. је карта била 160 динара за особе које путују са превозницима који "Нишекспресу" нису доставили ценовнике, и у износу од 300 динара за остале. После 19. фебруара 2018. па до 20. новембра 2018. године карта је коштала 160 динара.

Овом превознику је као мера заштите конкуренције одређена новчана казна коју ће морати да уплати на рачун буџета Србије, а у обавези је и да убудуће свим корисницима омогући услуге изласка на перон без дискриминације.

- Налаже се учеснику на тржишту да у периоду од две године од дана достављања овог решења сваких шест месеци, почев од дана достављања овог решења, Комисији за заштиту конкуренције доставља ценовник услуга на аутобуској станици на територији града Ниша, као доказ о извршењу налога - додају у решењу.

У Комисији за заштиту конкуренције су и раније упозоравали да у неким градовима због управљача аутобуским станицама који повређују конкуренцију, неки превозници укидају одређене поласке или повећавају цену превоза путника на линијама које саобраћају кроз те станице. Многи примају путнике и ван предвиђеног, ограђеног дела.

ПОД ЛУПОМ И ДРУГЕ СТАНИЦЕ

АУТОБУСКЕ станице су због своје пословне политике већ биле под лупом Комисије за заштиту конкуренције. У јануару прошле године против предузећа "Јањушевић" из Прибоја покренут је поступак, због наводног фаворизовања својих аутобуса, који су били изузети од плаћања перонизације на аутобуској станици у Крагујевцу. Поступак је био покренут и против ЈП "Нови Аутопревоз" из Врњачке Бање, који је за купљену катру једног превозника наплаћивао станичну услугу у износу од 60 динара, а за другог 24 динара.

Пратите нас и путем иОС и андроид апликације

Коментари (0)