ПРЕСКУПО ПОЗИВАЊЕ ТАКСИЈА: Мобилни оператер Теленор додатно наплаћује телефонирање превозним удружењима

Б. Царановић

30. 10. 2020. у 11:00

ПРЕСКУПО ПОЗИВАЊЕ ТАКСИЈА: Мобилни оператер Теленор додатно наплаћује телефонирање превозним удружењима

Илустрација / Фото Depositphotos

ДА позивање такси служби у Београду може да буде папрено наплаћено, без најаве, само уз шок на крају месеца када стигне рачун, уверило се много житеља главног града. Према жалбама суграђана који су се јавили нашој редакцији, домаћи мобилни оператер "Теленор" позивање ових "кратких" телефонских бројева наплаћује неколико десетина динара по минуту. И то без обзира на то што су позиви у оквиру домаћег саобраћаја, а корисници имају скупе пакете уговорене на неограничен број минута према свим мрежама.

Како у овој компанији признају, уговорени пакети не укључују позиве ка бројевима са посебном наплатом, али разлоге не објашњавају. Такси удружења тврде да немају никакву зараду од ових позива и нека од њих су на својим сајтовима и поставила упозорења да се ови позиви посебно тарифирају. Ко, међутим, није тражио по интернету обавештења ситним словима, није могао да претпостави да ће осим рачуна за вожњу, платити и додатни рачун за телефон.

Према речима Београђанке Андријане Н. која са "Теленором" има постпејд уговор са неограниченим разговорима у свим домаћим мрежама, рачун на крају месеца је изненадио. Био је већи за око 1.000 динара, а увидом у листинг јој је био јасан и разлог.

- Имала сам више пута позиве према Удружењу "Пинк такси", "Наксис такси", бирала сам бројеве попут 19804 или 19803 и у зависности од чекања да ми кажу када стиже возило, дешавало се да десетак минута буде наплаћено око 400 динара - каже наша саговорница. Идентичну причу има и Ивана М. којој је већ неколико месеци рачун који јој стиже од "Теленора", увећан за 500 до 1.000 динара, па је коначно проверила и увидела да се ради о телефонирању такси удружењима. И она је имала више позива кратких бројева такси удружења.

Како нам је рекао Владимир Марковић из "Наксиса", њихово удружење нема никакве везе са овим тарифама, нити профитира од таквих позива.

- Да би скренули пажњу да постоји посебно обрачунавање ових позива, на свом сајту смо поставили у обавештење да су цене ствар мобилних оператера - каже Марковић. - Број 19804 је специјални и оператери фиксне и мобилне телефоније га различито тарифирају. За тачну информацију и цену коштања позива молимо да се обратите вашем оператеру.

Из Београдског таксија су нам рекли да се код њих вожње заказују преко три броја, од којих је један преко "Теленорове" мреже 063 9801, други бесплатан 0800119801, а трећа опција је петоцифрени 19801 који поједини оператери посебно наплаћује.

Потврда да ови петоцифрени бројеви нису као сваки друго стигла је и из "Пинк" таксија где нам је речено да су овакве случајеве пријављивали корисници ВИП и "Теленор" мреже.

Из Националне организације потрошача кажу да сви који су имали овакве ситуације треба да им се јаве, а сматрају да је оператер дужан када наплаћује неку посебну тарифу, пре наплате обавезно и обавести о томе.

У ВИП ПОЗИВ ИЗ ПАКЕТА

УКОЛИКО није другачије дефинисано ценовником, плаћање ових позива кратких бројева, међу којима и позивање такси службе, код нас иде из пакета за који је претплатник склопио уговор - кажу у ВИП мобајл. - У случају да се потроши садржај из пакета, позив се тарифира према ценовнику ВИП мобајла за позиве у националном саобраћају ван тарифног пакета. Услуге попут м-паркинга, бус плуса, хуманитарних порука или позива, роминг позива и порука, тарифирају се према унапред дефинисаном ценовнику оператора или у складу са одредбом пружаоца услуге.

Пратите нас и путем иОС и андроид апликације

Коментари (5)

Milija

30.10.2020. 12:30

Isto je sa SBB! Nije problem sto se naplaćuje od strane Telenora, već sto svi oni (taxi, SBB) nisu obavestili svoje korisnike da se to naplaćuje. Siguran sam da postoje medjusobi ugovori gde ono dele zaradu, a to je onda prevara potrosaca. Prijavim ja to letos tržišnoj inspekciji, dođje odgovor da je SBB obezbedio besplatan broj za prijavu kvarova, samo sto je taj broj prilično skriven na web stranici a svugde se reklamira call centar 19900 koji se naplaćuje. Nesposobna inspekcija, sposobne firme da zarade na narodu....

Marija Markovic

30.10.2020. 13:42

Smisljen je dobar nacin da se ekstra zaradi. Tehnicki gledano, nemaju nikakve posebne troskove oko pozivanja petocifrenih brojeva. To su brojevi kao i svaki drugi. Takvi tarifirane je uvedeno samo radi ektra zarade. Sramno je takvo ponasanje. Ja sam zato prestala da koristim takve brojeve, ali sam i prestala da budem Telenorov korisnik. Pa nek vide kome ce da naplacuju, meni vise nece.