ОВИ АУТОМОБИЛИ НЕЋЕ ПРОЋИ ТЕХНИЧКИ ПРЕГЛЕД: У Србији ускоро ступају на снагу нова правила за регистрацију возила

Novosti online

28. 03. 2021. у 08:16

ВОЗАЧЕ у Србији од 5. јула очекују нова правила за регистрацију возила, јер почиње пуна примена правилника из 2018. о прикључним моторним возилима и техничким условима за моторна возила у саобраћају, по којем аутомобили на техничком прегледу морају да испуне одређене критеријуме за емисију штетних гасова.

ОВИ АУТОМОБИЛИ НЕЋЕ ПРОЋИ ТЕХНИЧКИ ПРЕГЛЕД: У Србији ускоро ступају на снагу нова правила за регистрацију возила

Фото: А. Станковић

Уколико аутомобили због преправки додатно загађују ваздух, неће проћи технички преглед, и мораће да поседују катализаторе и ДПФ филтере.

Приликом техничког прегледа код возила са дизел мотором биће провераван садржај чађи у издувним гасовима, док код бензинских мотора пажња ће се посветити садржају угљен-моноксида. Уколико возило има неисправне катализаторе и ДПФ филтере, неће моћи да буде регистровано.

Према Правилнику о подели моторних и прикључних возила и техничкој исправности, строжи стандарди важиће за сва возила која су у Србији први пут регистрована после 1. марта 2014. у односу на она регистрована пре овог датума.

Тако бензински мотори, први пут регистровани до овог датума, морају имати мање од 4,5 одсто угљен-моноксида, при броју обртаја на празном ходу мотора. Возила која су први пут регистрована после 1. марта 2014. године морају имати мање од 3,5 одсто угљен-моноксида.

У Србију се годишње увезе и до 150.000 половних аутомобила. Не постоје прецизни подаци, али се отприлике око 2.300.000 возила годишње региструје, а њихова просечна старост је око 15-16 година.

Пратите нас и путем иОС и андроид апликације

KLIKNITE ZA VIŠE VESTI

Коментари (3)

Pera Kojot

28.03.2021. 08:53

Vozila moraju imati emisiju izduvnih gasova prema standardu prema kojem su proizvedena. Euro 3, Euro 4, Euro 5,... Recimo moja Škoda dizel 2007. godište ima samo katalizator. Nema DPF filter. I to je u skladu sa serijskim brojem vozila i standardom. Veći je problem zaobljenost kočionih diskova. Ako ste leti, posle dužeg kočenja naleteli na baru, sva je šansa da su se iskrivili. A još gore ako ste zagrejane prali hladnom vodom u perionici. To što to do određene granice nema apsolutno nikakve posledice na silu kočenja nema veze. Jer tu su postavljeni zahtevi kod nas veći nego u Švajcarskoj, Japanu, ili u USA. Zato što su neki naši "eksperti" pisali zakon.

Janko

28.03.2021. 13:22

Nema šanse da pola zakona ostane,izmeniće dosta toga do jula. Ona glupost sa ovalnim diskovima ili to jedan zakon do 2014 i posle 2014. Ovo za filtere i katalizatore treba da ostane da svaki auto ima sve kao fabrika