СРБИЈА ДОБИЈА ЈОШ 300 КМ НОВИХ ПРУГА: Модернизација и реконструкција железничког саобраћаја настављају се убрзаним темпом и у овој години

Е. В. Н.

24. 01. 2022. у 12:28

ВОЖЊА возом враћа се у Србију на велика врата! Ова, 2022, започела је радовима на реконструкцији и модернизацији на укупно 300 километара пруга, а већ од 15. марта грађани ће моћи да се возе брзом пругом од Београда до Новог Сада, и то брзином од око 200 километара на сат.

СРБИЈА ДОБИЈА ЈОШ 300 КМ НОВИХ ПРУГА: Модернизација и реконструкција железничког саобраћаја настављају се убрзаним темпом и у овој години

Фото Новости

То је, како је нагласио председник Србије Александар Вучић, диван воз, даблдекер, а за тестирање пруге немачких железница постигао је брзину од 200 километара на сат.

Нагласио је да то показује колико Србија брзо напредује:

- У војску сам ишао возом, и на утакмице сам стално ишао возом - казао је Вучић.

- Људи су тад волели возове. Верујем да ће од 15. марта моћи сви да се возе, да уштеде новац, јефтиније ће бити него аутом, а дивно изгледа.

И док се прва вожња брзим возом до Новог Сада очекује за нешто више од месец дана, до краја 2024. године наставиће се и до границе са Мађарском. Очекује се да ће комшије свој део посла завршити у првој половини 2025. године.

- Изградња пруге за велике брзине до 200 километара на сат између Београда и Будимпеште највећи је и најзначајнији инвестициони и инфраструктурни пројекат у овом делу Европе - каже Ненад Станисављевић из "Инфраструктуре железнице Србије".Изградња пруге за велике брзине Београд - Будимпешта је први прекогранични пројекат у оквиру сарадње Кине и земаља централне и источне Европе, који заједнички реализују Србија, Мађарска и Кина. Када брза пруга буде завршена, возом ће се на овој међународној релацији путовати мање од три сата.

Фото Новости

На деоници од Београда до Новог Сада су од првог јануарског дана почеле провере како би се видело шта је још остало да се уради. Надзор обављају немачке железнице "Дојче бан", а извођачи радова су компанија руских железница "РЖД интернешнел" и кинески конзорцијум. Са најавом завршетка радова на надвожњаку у Кисачкој улици, где је друмски саобраћај обустављен до марта, завршиће се и радови на самој прузи од Београда до Новог Сада.

Паралелно уз реконструкцију пруге, реновира се и главна железничка станица у Новом Саду која ће после готово 60 година постојања добити нови изглед. Прва фаза радова подразумева реконструкцију станичних колосека на која ће стизати возови из Београда, након којих се прелази на остале колосеке, те напослетку на ентеријер и екстеријер саме станице, а планирано је и постављање лифта ка колосецима. Биће реконструисане и све друге железничке станице на читавој деоници брзе пруге све до Београда.

Друга корист је изградња 120 нових објеката, односно подвожњака, надвожњака, потходника, тунела, како би се друмски и железнички саобраћај раздвојили на местима где су се укрштали и тако били безбеднији за све учеснике. На појединим местима су постављени звучни зидови који ће буку смањити на минимум.

Главна железничка станица Нови Сад, Фото Новости

Недавно су почели и радови на изградњи деонице од Новог Сада до Суботице (108 километара), а приводе се крају и радови на деоници међународног железничког Коридора 10, између Јајинаца и Мале Крсне (68,8 километара). Септембра прошле године почели су радови на прузи Ниш - Брестовац (22,8 километара) као делу међународног железничког Коридора 10 између Ниша и Прешева, а у октобру и на изградњи пруга од великог међународног значаја Суботица - Хоргош (26,6 километара). Када се на то додају и регионалне пруге укупне дужине око 150 километара, чија је реконструкција завршена у 2021, то значи да се радило на око 450 километара пруга.

Реч је о регионалним пругама Ниш - Зајечар (108 километара), Кумане - Банатско Милошево (28,5 километара) и Нови Сад - Богојево (9,5 километара станичних колосека). Пруга Ниш - Брестовац биће завршена до јуна 2023. укључујући и изградњу осам нових армирано-бетонских мостова, на месту постојећих. Најдужи ће бити мост преко Јужне Мораве код Малошишта (180 метара). Реконструисана пруга Ниш - Брестовац биће оспособљена за брзине до 120 километара на сат.

КОМПОЗИЦИЈЕ

БРЗОМ пругом до Новог Сада саобраћаће нови "Штадлерови" возови. Први је већ стигао, а још два ће до краја године. Цена ове три композиције је 62,2 милиона евра. Воз има 316 седишта, интернет, мини-бар... Карта ће, према ранијим најавама, коштати око 1.000 динара.

ПЛАНОВИ

УКУПНО је у протеклих седам година завршена реконструкција 227 километара магистралних и 529 километара регионалних пруга, односно укупно око 750 километара пруга у Србији. Поред тога, у току је припрема документације за модернизацију и реконструкцију још око 720 километара магистралних пруга у Србији, што треба да се реализује у наредних неколико година.

Пратите нас и путем иОС и андроид апликације

Коментари (2)