ПОНОВО ВОЗОМ ДО ЗАГРЕБА И ЉУБЉАНЕ: У првом кварталу 2022. године опет железничко повезивање трију држава

Б. Борисављевић - Ш. Маровић

04. 01. 2022. у 10:00

ОД пролећа ове године, после вишегодишње паузе, поново ће кренути воз од Београда, преко Загреба, до Љубљане, открива, за "Новости", проф. др Небојша Бојовић, декан Саобраћајног факултета Универзитета у Београду. Реч је о траси Београд - Шид - Винковци - Загреб - Добава - Љубљана. Возови би саобраћали три-четири пута недељно, уз ноћну линију која одговара привредницима који путују у Словенију. Планирана је цена карте од двадесетак евра у једном правцу.

ПОНОВО ВОЗОМ ДО ЗАГРЕБА И ЉУБЉАНЕ: У првом кварталу 2022. године опет железничко повезивање трију држава

Фото Танјуг

Према речима Бојовића, у почетку би то била пилот-линија, која би постала стална, за шта постоји неопходна железничка инфраструктура, као и интересовање путника. Потребно је само побољшати техничко стање пруге од Руме до Шида, у циљу повећања брзине возова. У пројекат су укључени надлежни из српских железница, а одржано је неколико састанака са колегама из суседних држава.

- Надамо се да ће већ у првом кварталу 2022. године бити успостављена једна линија према Љубљани, касније ка Филаху у Аустрији, а до средине године још једна - каже професор Бојовић. - У 2023. години очекујемо још две дневне линије истом трасом. Једну, са продужењем од Љубљане до Цириха, а другу до Љубљане као бизнис воз.

Професор Бојовић истиче да постоји реални интерес да се што пре успостави железнички саобраћај ка главним градовима Хрватске и Словеније. Он додаје да ће елеганција путовања које пружа железница, привући и део путника који су сада принуђени да користе сопствени, аутобуски или авионски превоз. За почетак је планирано да се "позајме" гарнитуре, иако постоје наше која могу да возе до Љубљане.

- Вероватно да је добро изнајмити најмање две гарнитуре, које могу да се напајају из два различита струјна извора, како би се избегла замена локомотива због преласка на једносмерну струју у Словенији - објашњава наш саговорник. - Замена локомотива изразито компликује ситуацију и онемогућава да се користе нови возови, који већ неколико година постоје у железничком парку Србије.

Новости

У посао ће бити укључене и европски институти, који се баве железницом и саобраћајем, ради брже реализације. Брзина возова од Руме до Шида тренутно је задовољавајућа, али би требало предузети мере да они иду брже. Тако се на релацији Београд центар - Стара Пазова - Рума воз креће од 100 до 120 километара на сат, а на делу пруге од Руме до Шида од 30 до 50, од Шида - државна граница - (Товарник) од 80 до 100 километара по десном колосеку. На релацији (Товарник) - државна граница - Шид - Рума - Стара Пазова - Београд центар, брзина је од 100 до 120 километара по левом колосеку.

ПРЕДНОСТ

- МОЋ железнице је у економичности и екологији. О томе најбоље говори да се већ сада више од 20 одсто саобраћаја у Немачкој одвија железницом, а да је европски план да се до 2050. године, то повећа на 55 одсто укупног саобраћаја - каже професор Бојовић. - У врло скором периоду очекујемо велики скок железничког саобраћаја, одмах по завршетку пруге Београд - Будимпешта. А то је само почетак.

ВЕЋ У РЕДУ ВОЖЊЕ

- У ПОСТОЈЕЋЕМ европском реду вожње већ постоји траса, само је треба активирати - каже проф. Бојовић. - Сваког другог викенда у децембру се прави нови европски ред вожње. Постоји време које је заузето за кретање воза од Београда до Љубљане.

На овој релацији је, у доба СФРЈ саобраћало по пет возова дневно.

Пратите нас и путем иОС и андроид апликације

Pratite vesti prema vašim interesovanjima

Novosti Google News
СТЕПА КОД ЈЕДРЕНА ОСВЕТИО УГЉЕШУ И ВУКАШИНА: Пре 85 година у Чачку преминуо војвода Степа Степановић, велики српски војсковођа

СТЕПА КОД ЈЕДРЕНА ОСВЕТИО УГЉЕШУ И ВУКАШИНА: Пре 85 година у Чачку преминуо војвода Степа Степановић, велики српски војсковођа

БРИЖЉИВО упаковане две нагореле воштанице и једна раскошна османска сабља пронађене у скромној соби Степе Степановића после његове смрти 27. априла 1929. откриле су да велики војсковођа није сматрао победе на Церу и Солунском фронту најважнијим биткама које је водио, већ освета средњовековних српских витезова изгинулих у Маричкој бици.

28. 04. 2024. у 06:30

РЕЗОЛУЦИЈОМ О СРЕБРЕНИЦИ ПРИКРИВАЈУ СВОЈЕ ЗЛОЧИНЕ: Немачка историјски фалсификат потура на годишњицу ослобођења Дахауа, фабрике смрти

РЕЗОЛУЦИЈОМ О СРЕБРЕНИЦИ ПРИКРИВАЈУ СВОЈЕ ЗЛОЧИНЕ: Немачка историјски фалсификат потура на годишњицу ослобођења Дахауа, фабрике смрти

НЕМАЧКА која је главни спонзор сарајевске „Резолуције о Сребреници“ покушава да прогура тај цинични историјски фалсификат кроз Генералну скупштину УН у време једне трагичне годишњице, ослобођења концентрационог логора Дахау, неспорног сведочанства о највећем геноцидном програму у историји човечанства чији је аутор – Немачка.

28. 04. 2024. у 07:00

Коментари (0)

КАКВА ЧИСТКА... Новак Ђоковић се одлучио на драстичан потез!