ШТА ЈЕ БИЛО СИНОЋ НА ПРУЗИ ЛЕСКОВАЦ – ГРДЕЛИЦА? Струја искључена превентивно, возови били удаљени 15 километара, одлична реакција диспечера

Novosti online

11. 01. 2021. у 18:26

ПОВОДОМ писања појединих медија, да је синоћ на прузи Лесковац – Владичин Хан избегнут судар возова, тако што је на тој релацији искључена струја огласило се предузеће „Инфраструктура железнице Србије“.

ШТА ЈЕ БИЛО СИНОЋ НА ПРУЗИ ЛЕСКОВАЦ – ГРДЕЛИЦА? Струја искључена превентивно, возови били удаљени 15 километара, одлична реакција диспечера

Фото: Танјуг

Они су саопштили да јесте искључена струја на прузи Лесковац – Грделица, али из превентивних разлога како би се спречила било каква потенцијална опасност у саобраћају. Никакав судар возова у том тренутку није „за длаку избегнут“ искључењем струје на прузи, јер су се две железничке композиције налазиле удаљене једна од друге на петнаест километара.

- Због квара на каблу између железничких станица Брестовац и Печењевце, који је био проузрокован временским неприликама и невременом, у недељу, 10. јануара 2021. године у 19.35 сати, у телекоманди у Нишу детектован је квар на деоници између Брестовца и Прешева – саопштавају из „Инфраструктура железнице Србије“. - Због квара диспечер није више имао увид у саобраћај возова на овој прузи, нити је могао даљински да управља уређајима телекоманде. У станицама и на отвореној прузи уређаји су исправно функционисали, што су касније и потврдиле машиновође теретних возова који су се налазили на тој деоници пруге.

У тренутку квара у телекоманди, на прузи су се налазила два теретна воза, од којих је један био у станици Лесковац, а други у станици Грделица. Дакле, били су удаљени један од другог петнаест километара.

- С обзиром да је остао без увида у саобраћајну ситуацију на терену, диспечер је одлично, правовремено и одговорно реаговао, у складу са потребним знањима и искуствима овог радног места и у том тренутку донео правилну и најбољу одлуку. На основу захтева диспечера из телекоманде из превентивних разлога, јер није могао имати увид у саобраћајну ситуацију на терену, искључена је струја у контактној мрежи на овој деоници пруге - саопштавају из „Инфраструктура железнице Србије“. - Након што је искључена струја у контактној мрежи, диспечер је ступио у контакт са машиновођама из оба теретна воза, који су му потврдили да су сви сигнални уређаји на прузи радили исправно пре искључења напона.

То значи да до никаквог судара возова не би дошло ни да струја у контактној мрежи није била искључена, јер су уређаји на прузи у том тренутку исправно радили, али је диспечер из предострожности, и желећи да избегне било какву евентуалну опасност, захтевао искључење струје.

Након утврђивања чињеничног стања, напон у контактној мрежи укључен је поново у 19.56 сати.

Отправник возова из железничке станице Лесковац ангажован је да привремено поседне укрсницу Ђорђево, како би преузео локални рад и извршио укрштавање возова који су се налазили на прузи, што је он и учинио.

Пратите нас и путем иОС и андроид апликације

Коментари (0)