СТО ХИЉАДА КИЛОМЕТАРА ЧУДЕСНОГ ЕРЕ ! Ужичанин Зоран Лазић (58) на свом бициклу инспирише млађе генерације

Н. ЈАНКОВИЋ

02. 09. 2020. у 14:30

За невероватну километражу пређену на свом двоточкашу и свој 58. рођендан, на поклон добио новог "Полара". Бицикл је извор слободе, задовољства и здравља.

Фото: Н. Јанковић

Испред чувеног кафеа "Лазић" на Слануши у срцу града, врелог септембарског поподнева окупљају се ужички бициклисти рекреативци, заљубљеници у отворене просторе и даљине, у све што се новцем не може купити. На зид радње наслоњена је сада већ стара планинска бицикла. О њој, а још више о возачу тог двоточкаша у граду на Ђетињи испредају се митови, један је управо заокружен и потврђен: на свој 58. рођендан, познати ужички домаћин и кафеџија Зоран Лазић - прегазио је на свом "Полару" стохиљадити километар!

Раде Петровић и Зоран Лазић/Фото: Н. Јанковић

- Тих 100.000 прешао сам на овој бицикли. Многи аутомобили толико не "поживе". Почео сам да возим "онако право" 10. јуна 2012. године. Била је недеља, касно поподне. Супруга и ћерка су отишле на море. Ја код куће сам, помало "докон", а ћеркина бицикла, стоји, ту испред. Возио сам тог дана у брда све до чувеног "Граба", вратио се кући, а затим сам још једном, истог дана поновио ову туру! Сутрадан сам се похвалио ужичком "професору бициклизма" Зорану Ђикановићу, са којом сам био на својом првим озбиљнијим и захтевнијим вожњама. Схватио сам, ово је "ствар" за мене. Прешао сам 3.000 километара возећи ћеркин бицикл. После месец и по дана, купио сам свог "Полара", возим га све до данас, тачно 8 година и 34 дана - говори Зоран Лазић, потврђујући да је "срце у јахача" оно што се рачуна - Бицикла је извор слободе и задовољства, а мени је сачувала здравље. Пре него што сам почео да возим, почеле су здравствене тегобе. Хоће то са годинама: не ваља шећер, триглицериди, холестерол... Од тог тренутка, бицикла регулише ниво шећера, понекад је лек бољи од оног из апотеке на дохват руке, само га треба препознати. Имао сам пре прве вожње 110 килограма, а после свега четири и по месеца, килограме сам смањио на далеко здравијих 86...

ГОДИШЊЕ "ГАЗИ" ПО 18.000 КИЛОМЕТАРА

Од јуна 2012. године до данас, Зоран Лазић је на свом бициклу највише километара "прегазио" 2019. године - чак 18.419. Да би било јасније: смо у јулу те године прешао је чак 2.185 км, то значи да је дневни просек 70.5 километара, као када би сте сваког дана возили од Ужица до Косјерића, али не магистралом, већ тежим и даљим путем, преко Црнокосе. И тако сваког дана.

Најслабија година, условно речено, била је 2017. са "свега" 5.423 пређених километра.

Ове Зоранове речи о здрављу и радости коју крстарење друмовима доноси, прате осмеси његове супруге Љиље, ћерке Марије и сина Владимира. Свако на свету зна за радост детета које је први пут добило бицикл, сада се ту на Слануши види и срећа одраслог човека - који је дете у себи мудро сачувао.

Обишао је на свом двоточкашу Зоран Лазић далеке пределе, али у ужичком крају, ту сваки метар пута напамет зна. Урезале су се у памћењу лепоте западне Србије и људи које успут среће. Свакодневно, најјачи рекреативни бициклиста западне Србије "гази" дуж старе Ћирине трасе у клисури Ђетиње, затвара стапарски круг западно од града, јури узбрдо ка Волујцу и Кадињачи, пење се на магичну Јелову Гору, "исправља" магистралу према Кремнима и Мокрој Гори, ка Тари, а понекад "окрене педалу" према Пожеги и Ариљу... Битно је, каже, да се на крају увек врати кући.

- Ја сам педантан, водим евиденцију о својом вожњама, не бих да дивни сати оду у заборав. Пуно тога памтим кроз бициклистичке детаље и бројеве: за ових 100.000 километара променио сам свега 16 гума, шест ланаца, три средња погона... - каже Зоран, не слутећи шта се ту, испред чувеног кафеа "Лазић" спрема.

Раде Петровић, представник "Планет бајка" за овај део Србије, уприличио је заједно са Зорановом децом диван гест. Са собом је понео новог "Полара"! Двоточкаш модеран и леп, поклон је за најпознатијег ужичког рекреативног бициклисту.

Раде Петровић и Зоран Лазић/Фото: Н. Јанковић

- Зоран прославља свој рођендан и 100.000 пређених километара на старом "Полару". Овај бициклистички бренд слави 20. година постојања и то је сјајна прилика да наградимо свог верног возача једним новим савршеним бициком. Уместо планинског, сада је ту лакши "трекинг" бицикл, за хиљаде нових Зоранових километара - каже нам Раде.

Зоранови унуци Матеја, Страхиња, Ружица и Василије одушевљено проучавају дединог новог двоточкаша.

Баш као што су стотине младих Ужичана, загледаних у Зоранову непресушну животну енергију и добру вољу, пригрлиле бициклизам и начин живота здрав, исправан и честит.

ШТА ЈЕ РУСКИ ПЛАН “Н”: Украјина би могла да остане без неколико важних области уколико Москва успе (ВИДЕО)

ЊИХОВ примарни циљ је заштита руских пограничних региона, као што је Белгород, али секундарни циљеви су заузимање Харкова, Сумија и Дњепропетровска.

26. 04. 2024. у 20:00

ТЕШКЕ ВЕСТИ ИЗ ВАШИНГТОНА СТИГЛЕ У КИЈЕВ: Нема више патриота за Украјину

ТЕШКЕ ВЕСТИ ИЗ ВАШИНГТОНА СТИГЛЕ У КИЈЕВ: Нема више "патриота" за Украјину

ВАШИНГТОН још нема бесплатне системе противваздушне одбране "патриот" који би могли да буду пребачени у Украјину, произилази из интервјуа са америчким саветником за националну безбедност Џејком Саливаном за МСНБЦ.