МИРИС НАРЦИСА ИСПУНИО ПЛУЋА: Рекреативци на традиционалној планинарској манифестацији на Столовима

Г. ЋИРОВИЋ

12. 05. 2024. у 11:54

НА планини Столови која се са јужне стране издиже повише Краљева, средњовековног манастира Жиче, Матарушке Бање, тврђаве Маглич и Ибарске клисуре, одржана је традиционална планинарско-туристичка манифестација "Нарцису у походе".

Г.Шљивић

Заљубљеници у природу, рекреативаци, искусни и планинари аматери свих узраста из градова широм Србије ни ове године нису пропустили прилику да на падинама овог планинског масива уживају у опојном мирису дивљих нарциса и нетакнутој природи.

- Када падине забеле цветовима дивљег нарциса мислим да нема лепше планине од Столова у читавом региону. Ова питома планина права је оаза чистог ваздуха, овде се дише и ужива пуним плућима - каже Радмило Филиповић из Трстеника, редовни учесник ове акције.

Све до Усовице, врха Столова на надморској висини од 1.375 метара где, према речима прекаљених планинара, расту најлепши и најмириснији нарциси, води планинарска траса дугачка око 20 километара са висинском разликом од око 1.000 метара. Учесници манифестације слабије кондиције којима је главна траса ипак превелики залогај, користили су краћу и лакшу стазу дужине 11 километара са успоном од око 700 метара.

Г.Шљивић

- Лепо је уживати у нетакнутој природи столетних шума, цветних ливада и пропланака, посматрати крдо полудивљих коња и поклонити се православном крсту на врху планине, али се морамо потрудити да тако и остане, да сачувамо ово природно богатство и за будуће генерације - поручује група планинара коју смо затекли на једном од пропланака. - Планинарењем се бавимо аматерски, циљ нам је да за три-четири сата савладамо успон, а онда да заслужено уживамо.

Подршка

АКЦИЈА "Нарцису у походе" на Столовима са повременим краћим прекидима одржава се од 1956. године. И овог пута, уз подршку краљевачке Туристичке организације и локалне самоуправе, организатори су били чланови ПСД "Гвоздац". Они су се потрудили и да у Планинарском дому "Зорица Гиздавић" у Брезни за учеснике обезбеде ручак по симболичној цени, односно донацији за помоћ овог дома.

Г.Шљивић

ДРАМА У ЗАБАВНОМ ПАРКУ: Људи заглављени висе наглавачке са 30 метара, посетиоци нису могли да гледају ужас (ВИДЕО)

ВАТРОГАСЦИ су спасили 28 људи који су остали заглављени висећи 30 метара наглавачке током вожње у забавном парку у Орегону у Сједињеним Америчким Државама.

15. 06. 2024. у 10:44

ДРАМА НА НЕБУ: Сусрет шведског борбеног авиона и руског СУ-24 - Били смо спремни да интервенишемо

ДРАМА НА НЕБУ: Сусрет шведског борбеног авиона и руског СУ-24 - "Били смо спремни да интервенишемо"

РУСКИ војни авион јуче је накратко нарушио ваздушни простор Шведске источно од балтичког острва Готланд, након чега су га пресрели шведски борбени авиони, саопштиле су данас оружане снаге те нордијске земље.

15. 06. 2024. у 12:42

ХРВАТСКА БРУЈИ О КОНОБАРУ ИЗ НИША: Нашли су га - добио је паре

"УВЕК гледам све с позитивне стране, па тако и посао који радим. Осмех је мој мото. Научио сам да је све у животу онако како ти то сагледаш, ако се жалиш и стално си незадовољан, такав ти је и цео живот."