У ХУМАНОЈ МИСИЈИ ДО КРОВА АФРИКЕ: Врањанац Марко Николић у експедицији да би помогао болесним суграђанкама

Јелена Стојковић

09. 06. 2023. у 07:00

ВРАЊАНАЦ Марко Николић упустио се у невероватан изазов како би анимирао јавност широм света да помогну у прикупљању огромне суме новца за лечење његових суграђанки. Након вишедневне експедиције по изузетно неповољним временским условима, са ранцем тешким 23 килограма на леђима, освојио је врх Ухуру (5.895 метара), највиши врх Килиманџара.

FOTO: Privatna arhiva

Мастер професор спорта и физичког васпитања и фитнес менаџер, који већ пет година живи и ради у Кувајту, кренуо је у освајање крова Африке, како би помогао Адријани Симеоновој која се у Атини лечи од карцинома, Надици Стошић коју још 600.000 динара дели до одласка у Москву на лечење мултипла склерозе матичним ћелијама и Снежани Станковић коју до трансплантације бубрега у Белорусији дели још 3,5 милиона динара.

- Признајем да када смо кренули нисам знао у шта се упуштам. Никада нисам са тежином радио дуге дистанце на великој висини. До сада нисам имао висинске припреме, физички сам веома спреман али главну улогу игра аклиматизација поред физичке спреме - каже Марко.

Према његовим речима, првих неколико дана је одлично "изгурао", све до једног тренутка када је буквално почела борба за живот.

- Истог дана када смо стигли у камп на 4.600 метара надморске висине спавали смо само три сата и у поноћ кренули до врха, минус шест степени је и претерано хладно за један такав подухват. У почетку све је било супер све до једног тренутка, губим снагу, правимо паузу, отварам ранац да узмем електролите и хидрате, кад видим нема, заборавио у кампу. Имао сам само воду са собом. Хладноћа убија, тресем се, висина 5.000 метара, тело полако отказује, сео сам да се одморим и полако тонем у сан, водич ме буди - прича Марко.

Прво је помогао девојчици

ПРЕ пет година, пре одласка у Кувајт, Марко Николић је кренуо у трку дугу 1.000 километара од Ниша, где је тада живео, до Атине, како би скренуо пажњу јавности и апеловао на све људе добре воље да помогну у сакупљању 50.000 евра за лечење једногодишње Теодоре. Успео је у томе, упркос великом напору.

Борио се, каже да је и водичу позлило, али их је убрзо сустигао други водич. При крају Марка поново савладава умор.

- Кренем, станем и тако на сваких два минута, сан ме савладава, водич ми не да да спавам. Никада спорије у животу нисам ходао, рекао сам себи шта год да се деси не враћам се назад. Причао сам буквално сам са собом. И, на крају, стижем до врха са тежином, само сам легао поред и после сат времена сам се вратио у живот. Моји водичи и Бог су моји сведоци - још увек под снажним утиском Марко завршава причу о својој авантури.

Откако је најавио свој подухват водио је активну кампању за прикупљање новца и апеловао на људе на помогну лечење његових суграђанки.

ВЛАДИЦА ИЗ ОРМАРА ИЗВУКАО ЗМИЈУ ДУГУ ЦЕО МЕТАР: Невероватан случај у Врању - Чују се женски врисци, камера све снимила (ВИДЕО)

ИАКО је јуче многе крајеве наше земље изненадио снег, а температуре су се спустиле за читавих петнаест степени, за најпознатијег хватача змија из Владичиног Хана Владицу Станковића и јуче је било посла.

18. 04. 2024. у 09:40

ЧУВАМО ДЕДОВИНУ И ГРОБОВЕ СИНОВА Упркос трагедијама, породица Михајла Томашевића, из Сувог Грла код Србице, опстаје на свом огњишту (ФОТО)

ОВО су гробови мојих синова. Стојадина, рођеног 1979, који је погинуо на Кошарама и Стевана, две године млађег, који је 2002, возећи трактор нагазио на противтенковску мину коју су на путу у селу поставили Албанци. Овде на гробљу ми је друга кућа, а она у којој живим са супругом Миладинком Мицом и сином Дарком је неколико километара одавде. И, док сам жив са Косова и Метохије селити се нећу, чуваћу свој дом и гробове синова.

18. 04. 2024. у 10:45

МОГУ ЛИ ДА ВАС ЗАМОЛИМ? Бајага одржао час културе на РТС-у - снимак се шири мрежама (ВИДЕО)

"МОГУ ЛИ ДА ВАС ЗАМОЛИМ?" Бајага одржао час културе на РТС-у - снимак се шири мрежама (ВИДЕО)

ЈЕДНА опаска легендарног музичара Момчила Бајагића Бајаге током промоције реиздања прве плоче Бајаге и Инструктора "Позитивна географија", забележена камером РТС-а, постала је вирална на друштвеним мрежама.