ГАС СКУПЉИ ДУЖНИЦИМА: Удружење потрошача из Кикинде оспорило "Србијагасу" њихов посебан ценовник услуга

Р. Шегрт

29. 11. 2021. у 09:29

МИНИСТАРСТВО трговине потврдило је став Удружења потрошача из Кикинде да ЈП "Србијагас" није имало право да појединим корисницима наплаћује гас по 50 одсто већој цени због дуговања која су имали.

ГАС СКУПЉИ ДУЖНИЦИМА: Удружење потрошача из Кикинде оспорило Србијагасу њихов посебан ценовник услуга

Наплата на штету потрошача/ Дарко Цвијан, Фото Р. Шегрт

Удружење се на такво понашање "Србијагаса" жалило још 2018, али је такав начин наплате престао тек крајем наредне, 2019. године. Тек ове године, удружење је добило решење од министарства да дистрибутер нема право на такав обрачун, јер цену гаса одређује Влада Србије.

- На основу жалби шест домаћинстава гаса пре три године смо се, у њихово име, жалили министарству за заштиту колективног интереса потрошача против ЈП "Србијагас". Ово предузеће је одлуком директора, потрошачима који нису могли да плате дуговања и нису дозволили да их искључе са дистрибутивне мреже, наплаћивало енергент по 50 одсто вишој цени. Такав обрачун дистрибутера је у супротности са одлуком Владе Србије и Агенције за енергетику. Ми смо оспорили такав начин наплате и он је стопиран крајем 2019. године. Од тада се гас не наплаћује по таквој калкулацији - објашњава Дарко Цвијан из Удружења потрошача Војводине.

Жалба је проистекла из муке шест домаћинстава из Кикинде, која, због ниских примања, нису могла да плате утрошени гас, а дистрибутер је хтео да их искључи са дистрибутивне мреже усред зиме. На такав радикалан корак предузеће није имало право и потрошачи нису дозволили да их "исеку" са мреже. Међутим, стигла их је нова казна, јер су добили рачуне са дупло вишом ценом. Због тога су тражили заштиту Удружења потрошача.

Министарство трговине у свом решењу наводи да је ЈП "Србијагас" учинило повреду колективног интереса потрошача тако што је непоштеном, обмањујућом пословном праксом довело у заблуду потрошаче да је применом одлуке директора промењена цена гаса за неовлашћено коришћење. Осим тога, применом различитих цена извршена је дискриминација потрошача.

Из "Србијагаса" ни после скоро две недеље нисмо добили одговоре на питања, упућена писмено.

Решење Министарства трговине, Фото Р. Шегрт

НАДОКНАДА ОШТЕЋЕНИМА?

МИСЛИМО да је број оштећених домаћинстава далеко већи. У консултацији са нашим сарадницима адвокатима покушаћемо да видимо да ли постоји законски основ да се сада надокнаде оштећени потрошачи. Ситуација јесте специфична, јер су оштећена старачка домаћинства, са малим примањима, а од незаконите наплате гаса прошле су три године - наводи Цвијан.

Пратите нас и путем иОС и андроид апликације

Коментари (1)