УСЛОВ ЗА БРЗЕ ПРУГЕ: Почела реконструкција новосадске Железничке станице

Ј.СИМИЋ

27. 10. 2021. у 06:21

ПОСЛЕ једномесечних припрема започета је реконструкција Железничке станице у Новом Саду.

УСЛОВ ЗА БРЗЕ ПРУГЕ: Почела реконструкција новосадске Железничке станице

Фото Инфраструктуре железница Србије

У току су радови на рушењу постојећег првог перона, темеља надстрешница и демонтажа трећег станичног колосека. Док трају радови, железнички саобраћај из Новог Сада одвијаће се несметано по четвртом станичном колосеку ка Суботици и Сомбору.

Према информацијама из Инфраструктуре железница Србије, демонтирано је и уклоњено укупно око два километра станичних колосека, 11 скретница, затим колосечни материјал, као и туцаник са прва три, десетог и једанаестог станичног колосека. У оквиру уклоњене станичне железничке инфраструктуре, демонтирано је и скоро 600 метара колосека са пруге Нови Сад - Нови Сад "Ранжирна".

Прва фаза радова на реконструкцији железничкој станици Нови Сад трајаће до првог квартала идуће године како би пруга за велике брзине на релацији Београд - Нови Сад несметано била пуштена у саобраћај. Радови ће се одвијати на прва три станична колосека, као и на десетом и једанаестом колосеку, затим изградњи новог перона и надстрешнице, као и делимичној санацији и адаптацији станице Нови Сад.

- У станичној згради предвиђени су радови на санацији подова, зидова и крова, као и енергетска санација објекта, а следи и замена фасаде и столарије. Постојећи станични потходник, од трећег до шестог колосека, биће продужен и модернизован. Чиниће га и степенишна конструкција, којом ће се излазити на новопројектовани трећи и четврти перон. Укупна корисна дужина потходника са прилазним степеништем и лифтовима износиће око 800 квадратних метара - прецизирају из Инфраструктуре железница Србије.

Главна железничкa станицa у Новом Саду која се управо реновира, изграђена је 1964. године по пројекту Имреа Фаркаша у стилу модерне. Налази се на магистралној прузи број 4 (Београд) - Стара Пазова - Нови Сад - Суботица - државна граница (Келебија) између железничке станице Петроварадин и распутнице Сајлово.

Савремена и свима прилагођена

СТАНИЦА ће бити прилагођена особама са посебним потребама, што подразумева увођење два лифта и реконструкцију тоалета. За особе са слабијим видом предвиђено је постављање тактилних водилица на стазама у станици.

ЗАПРАТИТЕ НПОРТАЛ НА ФЕЈСБУКУ

Пратите нас и путем иОС и андроид апликације

Коментари (0)