ВИШЕСТРУКА КОРИСТ ОД СТАЗЕ НА ШОДРОШУ: Веслачи добијају врхунске услове за тренинг а грађани рекреативни центар где ће уживати (ВИДЕО)

Novosti online

06. 03. 2022. у 12:53

НОВОСАДСКИ веслачи и кајакаши јединствени су у оцени да ће изградња веслачке стазе на Шодрошу њима као професионалним спортистима омогућити да тренирају на врхунском нивоу, али да ће бенефит за грађане Новог Сада бити вишеструк.

ФОТО: нсузиво.рс

Како кажу, Нови Сад ће добити спортско-рекреативни центар, којих има Европи, или нешто слично као што је Ада Циганлија у Београду.

Бора Сибинкић, председник кајакашког клуба Војводина, освајач бројних европских и светских медеља у овом спорту, каже да што се тиче веслачке и кајакашке стазе у Новом Саду то није план од сада и јуче већ план од пре 30, па чак и 40 година.

– Лично сам око 30 година у овом спорту. У Новом Саду смо у последњих 15 година у топ пет спортова. Не постоји првенство света, Европе где ми не учествујемо у финалима или освајамо медаље. Задње три олимпијаде смо учесници у кајакашком делу такмичења. Што се тиче тренажног процеса веслачко кајакашка стаза у Новом Саду би нама била изузетно потребна јер ми у нашој земљи немамо борилиште као остали спортови. Да то пластично представим, ми играмо кошарку на ливади где смо закуцали два обруча на два дрвета и тако се бавимо спортом. Веслачко кајакашка стаза у Новом Саду је потребна - рекао је за НС Уживо.

Сибинкић истиче да се они такмиче на кајакашким стазама по Европи и свету и да би волели да имају имају и у Новом Саду.

– То није само веслачко кајакашка стаза, већ ће бити урађен један спортско- рекреативни објекат који садржи многи пратећих садржаја и која омогућајава великом броју људи да се бави рекреативно спортом. Ми тренутно такво борилиште немамо и плаћамо да идемо ван земље како би тренирали. То је немерљиво и заиста је значајно – нагласио је и додао када је реч о другим државма ти спортски комплекси изгледају заиста предивно.

– Имате и пример Аде Циганлије у Београду. То није никаква новина а и свакако имамо могућност да овај наш лепи град проширимо на обалу – закључио је.

Промоција Српске Атине

Горан Поганчев, председник кајак клуба „Лиман“ из Новог Сада, каже да ће веслачка стаза бити значајан помак у историји веслачког спорта у Новом Саду.

– До сада смо веслали на водама које имамо овде и на Дунаву и на Шодрошу. Веслачка стаза са регулисаним водостајем, она која је продубљена, измуљена, урађена по свим стандардима Међународне кајакашке организације ће свакако бити значајан помак у развоју врхунског веслачког спорта и осталих пратећих грана, као што су рекреација и туризам. Да вам кажем, да на једном међународном веслачком такмичењу, има око 400 такмичара плус пратеће екипе. Шта хоћу тиме да кажем, то је важан део развоја и туризма и јако важан део промоције Новог Сада и то са једном веслачком стазом, урађеном по европским стнадардима. Од тога не добијају само клубови него и Град иде даље у развој кајакшаког спорта – нагласио је Поганчев.

Нова стаза омогучиће да Нови Сад буде домаћин великих такмичења

Он напомиње да ће нова веслачка стаза омогућити да Нови Сад буде домаћин великих спортских такмичења у веслачком спорту, што ће како каже умногоме утицати на даљи развој овог спорта у Новом Саду, али и у нашој земљи уопште.

– Циљ изградње једне квалитетне веслачке регатне стазе по свим стандардима који прописује Међународна кајакашка федерација, омогућује Новом Саду као граду домаћину да конкурише или за неки Светски куп, светско или европско првенство које привлачи јако велики број такмичара, тимова али и публике- прецизира Поганчев.

A post shared by NS Uživo (@nsuzivo.rs)

На питање какве су реакције свих који вежбају овде на Шодрошу на изградњу нове веслачке стазе каже да сви једва чекају јер ћемо тада имати врхунске услове за тренинг.

– Само клуб „Лиман“ има око 100 такмичара, “Војводина” исто тако, а затим веслачки клуб “Данубиус” са традицијом од преко 100 година много би значило да имају регатну стазу. Дунав је међународна пловна река, све је више бродова, чамаца, скутера и то све отежава тренинг – закључио је Поганчев.

Нова веслачка стаза највише ће значити за безбедност деце

Данило Лучић, тренер Веслачког клуба “Данубиус 1885”, истиче за НС Уживо да њихов клуб има традицију дужу од 130 година и тренутно има највише младих веслача од 12 до 16 година.

-Нови Сад ће сигурно на светској мапи постати битан са таквој једном стазом. А по мом мишљењу, више ће значити за безбедност деце. Један мој пријатељ је рекао да ми тренирамо као да тренирамо бициклизам на ауто-путу. Ми тренирамо на саобраћајници где пролазе бродови, где лети пролазе глисери, где се чамци сматрају забавом- наглашава наш саговорник.

Лучић истиче да је у мају Светски куп у Београду, а следеће године Светско првенство и додаје да ће све то моћи да се реализује и у Новом Саду, који је по резултатима у веслању и изнад престонице.

-Имаћемо већу масовност, јер ћемо имати боље услове. Ми тренирамо на води која се креће, а такмичимо се на мирној води. То је као када би тренирали фудбал на песку а играли га на трави. Када пустим почетнике на воду и када први пут треба да завеслају Дунав тече, они не могу да се припреме да направе завеслај, него одмах морају да крећу како их Дунав не би однео. Ми и кајакаши ћемо имати идеалне услове, а Новосађани ће моћи да се баве воденим спортом- прецизирао је Лучић.

Подсетимо, као што је НС Уживо већ писао, веслачка стаза коју се налази на Бледском језеру је непоновљиво искуство, у Луцерну се редовно одржавају такмичења, а Нови Сад би могао са својом веслачком стазом да буде раме у раме с њима.

ЛЕСТЕР СЕ ВРАТИО У ПРЕМИЈЕР ЛИГУ! Успешна сезона лисица може бити крунисана освајањем Чемпионшипа

ЛЕСТЕР СЕ ВРАТИО У ПРЕМИЈЕР ЛИГУ! Успешна сезона ''лисица'' може бити крунисана освајањем Чемпионшипа

НЕКАДАШЊИ првак Енглеске је математички осигурао повратак у Премијер лигу, а уколико данас слави против Престона на ''Дипдејлу'' (21:00) крунисаће сјајну сезону освајањем Чемпионшипа.

29. 04. 2024. у 07:35

ЧУДО У БЕОГРАДУ: Руска химна престала да се интонира током доделе злата, а онда се десило - ово (ВИДЕО)

ЧУДО У БЕОГРАДУ: Руска химна "престала" да се интонира током доделе злата, а онда се десило - ово (ВИДЕО)

Русија ових дана са поносом истиче да на Европском првенству у боксу чији је домаћин Србија њени такмичари могу да наступају уз сва државна знамења, а и под именом земље из које су, као и да се химна Руске Федерације интонира када неко од Руса дође до златне медаље. Међутим, баш са том химном десио се један неочекивани проблем. А онда је уследила врло емотивна сцена...