НИТ МАЊЕ АЛБУМА, НИТ ВИШЕ ХИТОВА: Драгољуб Илић Илке о слављеничком концерту "Генерације 5"

В. ПАНТЕЛИЋ

05. 12. 2022. у 14:15

БЕОГРАДСКА рок петорка "Генерација 5", позната по хитовима "Долазим за пет минута", "Ти само буди довољно далеко", "Дублер" и "Најјачи остају", обележиће 45 година каријере слављеничким концертом 8. децембра у "МТС дворани", на ком ће им гости бити рокенрол дивови Бора Ђорђевић и Дадо Топић.

НИТ МАЊЕ АЛБУМА, НИТ ВИШЕ ХИТОВА: Драгољуб Илић Илке о слављеничком концерту Генерације 5

Фото Wood

Композитор и клавијатуриста "Генерације 5" Драгољуб Илић Илке за "Новости" искрено признаје да не може да верује да је већ 45 година прошло и наглашава да концерт свирају јер то дугују београдској публици.

- Свираћемо слављенички концерт из два дела - каже нам Илке. - У првом делу ћемо изводити наше песме у анплагд аранжманима, значи акустично и ту ће нам помоћи гудачки ансамбл "Метаморфозис". То ће бити фини, лагани увод за оно што следи у другом делу - концерт на струју. Извешћемо и песму "За милион година", која годинама није извођена уживо и у томе ћемо имати помоћ дечјег хора, будући да је било намењена деци Африке која су била гладна. Свираћемо и нашу нову ствар Freedom.

Да нећете можда да окупите све певаче?

- То је била идеја, међутим схватили смо да, ако не можемо све, а не можемо све да их скупимо, онда боље да то не радимо. Они ће ипак бити са нама, јер ћемо док свирамо нумере приказивати на видео-скрину спотове које смо радили са њима. Желимо да избегнемо ту носталгичну ноту јер она често зна да пређе у патетику. Носталгија се већ крије у нашим песмама. "Генерација 5" постоји у саставу који јесте и тако желимо да се представимо.

Како је могуће да нисте снимили више албума а трајете скоро пола века?

- Има ту свега. За нас причају, нит мање албума, нит више хитова. Правили смо доста дугу паузу у каријери, више од 10 година од 1982. до 1994. и за то време свако се окренуо свом послу. Моје колеге су углавном били студијски музичари, бубњар је свирао са "Кербером" и у једној постави са Точком, Крле гитариста је био познати студијски музичар, а ја сам се окренуо мало примењеној музици. Моје звање и знање ми је дозвољавало да проширим терен интересовања. Данас ме памте подједнако као композитора "Генерације 5" и као композитора многих других песама, међу којима је и "За милион година", по серијама "Отворена врата", "Мој рођак са села", "Немањићи", филм "Није лако с мушкарцима", дечјој серији "Метла без дршке", шпици за "Слагалицу"... Сад радим сонгове за "Плаву птицу" на РТС. Успео сам то све да представим на мом слављеничком гала концерту у Народном позоришту, када сам добио награду "Дарко Кљајић".

Зашто је "Генерација 5" узела паузу кад је објавила други албум "Дублер"?

- Постоји неколико разлога. Ја сам почео да радим на телевизији јер сам се заситио рада у групи. Други је било оптерећење. Много је лакше доћи до врха него опстати на врху. Многи су сведочили колико је тешко одржати рејтинг и ниво. Мене је то мало уплашило, а са другим албумом "Дублер" нисмо постигли успех као са првим. Уплашио сам се да ћемо стагнирати, а као аутор сам се оптеретио да сваки нови албум буде бољи од претходног. С ове дистанце видим да је то било смешно. Зато сам побегао у телевизију. А са друге стране, разишли смо се јер су сви отишли у војску у различита времена. "Рибља чорба" је то урадила, одслужили су војску годину и по дана и после тога се сви вратили у пуном саставу. Зато трају до данас како трају. Међутим ми смо то разделили на три-четири године и хемија се изгубила. Покушали смо да се окупимо, али више нисмо били исти људи. Не верујем да нас је војска толико променила, али ни басиста Дуда више није хтео да свира, бубњар Бобан је отишао за Америку и то више није била оригинална постава. То су кључни разлози.

Шта је пресудило да се поново окупите?

- Негде 1993. било је проблематично, земља је била у рату, све могуће што је зло слило се у нашу чемерну и јадну ситуацију. Било је доста хуманитарних концерата, који су позивали на мир. Жика и Драги из "ЈУ групе" су нам рекли да се у Нишу организује концерт и предложили нам да се окупимо за ту прилику, јер наше песме и спотови су се и даље пуштали. Појавили смо се тамо и били невероватно примљени, било је то први пут после 10 година да нас неко уживо чује. На таласу тог расположења смо урадили "Најјачи остају" као одговор на целу ситуацију. Снимили смо спот и то је одјекнуло јако добро и дало нам ветар у леђа да наставимо даље.

Како сте бирали певаче?

- Нас је на неки начин пратило проклетство "Корни групе", и они су толико пута мењали певаче. Певачи су чудна фела, по својој природи су соло играчи, а бенд мора да буде кохерентна прича, другарска, да будемо сви међусобно тим. Неки од певача са којима смо сарађивали били су превише егоцентрични. То бенд није могао да издржи. Иначе, све певаче смо бирали по вокалним квалитетима јер смо бенд који доста полаже на мелодијске линије и слагање гласова. Много смо водили рачуна да то буду јаки рок певачи и здрави гласови. Али је људски фактор увек био проблематичан.

"Генерација 5" певала је текстове Марине Туцаковић, Неше Лептира, а Бора Чорба вам је написао хит "Долазим за пет минута"?

- Ту лежи један од разлога зашто нисмо више издавали. Ја сам писао текстове, али се не осећам као текстописац. Написао сам текст за "Најјачи остају", за "Ти и ја", али није ми спонтано излазило као што је то радио Бора. Текстови су ми били нужно зло. Али, када сам схватио да наш аудиторијум више полаже на текст него на музику, позвали смо у помоћ наше другаре и колеге. Бора нам је доста помогао у почетку и ми њему на неки начин, све док му другари из "Рибље чорбе" нису рекли да није баш паметно да пише текстове конкуренцији. Текст "Долазим за пет минута" написао је у војсци. Нама је требала једна песма да завршимо албум. Наша два другара су банула код Боре негде у Босни и он је у кафани на салвети написао текст. Борини текстови су невероватно строфични, имају ту риму и метар да, кад узмете да компонујете, музика сама излази. Једноставно вас мелодијски води кроз текст. Није ми било тешко да компонујем музику. Увече смо отишли у студио, снимили је и на крају је то била најбоља песма на плочи, која се продала у више од 150.000 примерака.

НАГРАДА ЗА ФОЛКЛОРНЕ МОТИВЕ

НА фестивалу у Опатији 1979. за песму "Свему дође крај" награђени сте за коришћење фолклорних мотива?

- То је и нас било изненадило. Тада је Опатијски фестивал први пут увео рок вече. Био је то фестивал радијских центара, а ми смо представљали Радио Београд, за који смо урадили многе трајне снимке. Испрва нисмо хтели да свирамо тамо где певају Иво Робић и Зденка Вучковић, али су нам објаснили да је то посебно вече и да учествују и "Леб и сол" и "Ватрени пољубац". Жири је оценио да им наша песма личи на неки фолклорни мотив и наградио нас. Истини за вољу, она има тај етнос, али скривени. Нама је та награда јако пријала јер смо били бенд који се пробијао и појавили се на финалној вечери у Кристалној дворани хотела "Кварнер". А ја се те сале сећам као јако мали јер је мој отац радио у Радио Београду и водио ме је на Опатијски фестивал. Тамо сам први пут на бини видео "Индексе", који су певали "Јутро ће промјенити све", што је оставило јак утисак на мене.

Пратите нас и путем иОС и андроид апликације

Pratite vesti prema vašim interesovanjima

Novosti Google News

Коментари (0)

КОЈА ЈЕ ЦЕНА СЛОМЉЕНОГ ДЕЧЈЕГ СРЦА? Како су Хрвати, Бугари и Словенци расплакали малишане из Србије