ДЕРВЕНТА: Помен свештенику Петровићу, првој жртви усташког терора у Лужанима

Н. Ђурић

16. 04. 2021. у 20:26

У ДЕРВЕНТСКОМ насељу Босански Лужани служен је помен и освештан обновљени споменик свештенику Милошу Петровићу, којег су у 32 години живота усташе убиле 14. априла 1941. године.

ДЕРВЕНТА: Помен свештенику Петровићу, првој жртви усташког терора у Лужанима

Фото: Н. Ђурић

Усташе из Новог Села, код тадашњег Босанског Брода, Петровића су свирепо погубиле испред парохијског дома у Босанским Лужанима.

Фото: Н. Ђурић

У народном сећању је остало да је овај свештеник- мученик, заправо, већ четвртог дана од проглашења злогласне НДХ (10. априла 1941.) био прва жртва усташког терора у том дервентском селу.

Према подацима Парохије лужанске, то убиство је почетак голготе Срба на овом подручју јер су усташе већ у августу 1941. године све српске мушкарце старије од 16 година одвеле у Славонску Пожегу и логор Јасеновац, где су убијени.

Парастос је служио и освештао обновљени споменик архијерески намесник дервентски протојереј-ставрофор Радојица Ћетковић, уз саслужење свештенства Дервентског намесништва у Босанским Лужанима.

Данас у Дервенти нема живих потомака свештеника Петровића, али помен на њега није избрисан.

- Сећање и помен на јереја Милоша не бледе, његово службовање и његову жртву верујући народе не само овог дервентског и посавског краја никада не сме заборавити. Убијен је само зато што је био православни свештеник - рекао је, на спомен обележју Петровића, 80 година од његовог убиства, данашњи протојереј-ставрфор Драган Зарић, парох лужански.

Свештеник Милош Петровић рођен је 21. јула 1909. године у Лончарима. Основну школу и гимназију завршио је у Брчком, а 1929. године Богословију у Сарајаву. Прво је рукоположен у чин ђакона, а 5. маја 1930. године у чин свештеника у Тузли.

Службовао је у парохијама у Јасеници и Осијечанима, а 1939. године премештен је у Парохију лужанску, где га је затекао Други светски рат и нажалост погубила усташка рука геноцидне НДХ-а.

Пратите нас и путем иОС и андроид апликације

Коментари (1)