УСЛУГЕ И ТЕХНИКА НАЈВЕЋИ ПРОБЛЕМ! Које жалбе грађани најчешће упућују потрошачким организацијама у Републици Српској

С. МИШЉЕНОВИЋ

17. 08. 2021. у 08:12

КУПЉЕНИ фрижидери, бојлери, веш-машине који се покваре након месец дана рада или оштећена обућа и одећа, па изненадни дугови и увећани рачуни за струју, воду или одвоз смећа, најчешћи су разлози због којих се потрошачи у Републици Српској жале и захтевају рекламацију, показују последњи подаци.

УСЛУГЕ И ТЕХНИКА НАЈВЕЋИ ПРОБЛЕМ! Које жалбе грађани најчешће упућују потрошачким организацијама у Републици Српској

Фото "Козарски вијесник"

- Грађани су се од почетка ове године највише жалили на неприхватање рекламација за техничке производе, одећу, обућу, телекомуникационе и комуналне услуге и друге економске услуге. Рекламације су решаване на различите начине. Трговци су потрошачима враћали новац или им замењивали производе новим - кажу у Инспекторату РС.

Ипак, у удружењима за заштиту потрошача сматрају да грађанима треба заштита односно помоћ код остваривања права као купаца.

- Грађане често преваре даваоци услуга, јер нису добро информисани и нису проверили каква су њихова права - сматра директорка приједорског Удружења за заштиту потрошача "Дон" Муриса Марић.

Она појашњава да грађани поред проблема код купљене разноразне робе, пре свега, технике или обуће и одеће, највише проблема имају са комуналним услугама.

- Плаћање дуговања за одвоз смећа, струје, топлотне енергије, воде или ТВ таксе су најчешћи проблеми наших грађана. Јавна предузећа често фактуришу грађанима рачуне за дуговања по основу комуналних услуга и где им нуде репрограме. Управо тим репрограмима јавна предузећа прикривају свој лош рад, јер нису на време упозорили потрошача да има дуг. То се мора учинити већ након неплаћена два рачуна. Потрошачи треба да се саветују са удружењима потрошача како би добили праву информацију да ли је понуђени репрограм дуга оправдан, а најчешће није - истиче Марићева.

ОПРЕЗ Грађани у куповини, Фото Д. Дозет

Она апелује на грађане да се обрате удружењима како би заштитили своја права и да не прихватају лако понуђена решења, нарочито око отплате својих дугова.

Душанка Николић, портпарол Инспектората РС каже да тржишна инспекција РС свакодневно у редовном надзору контролише да ли се предузећа и фирме придржавају одредаба прописа, као што су издавање рачуна, истицање продајних цена, декларисање, поседовање гаранције и друго, што директно доприноси заштити потрошачких права.

- По конкретним рекламацијама потрошача, инспекција је у првих пет месеци извршила 128 контрола. У току вршења инспекцијске контроле 74 рекламације су уважене и решене на лицу места, а 13 их је решено након наложених управних мера. У 28 контрола утврђено је да рекламације потрошача нису биле оправдане - појаснила је Николићева.

УКУПНО 2.913 КОНТРОЛА

ЗА пет месеци ове године републичка тржишна инспекција је извршила 2.913 контрола, од чега је 576 било са утврђеним пропустима, који су се најчешће односили на издавање рачуна, истицање цена, вођење пословних књига и евиденција, верификацију мерила и др.

Пратите нас и путем иОС и андроид апликације

Pratite vesti prema vašim interesovanjima

Novosti Google News
НЕМЦИ, ОДАКЛЕ ВАМ ПРАВО? Порука из Русије у вези са Резолуцијом о Сребреници: Ви сте истребили 10 милиона људи!

"НЕМЦИ, ОДАКЛЕ ВАМ ПРАВО?" Порука из Русије у вези са Резолуцијом о Сребреници: Ви сте истребили 10 милиона људи!

УЧЕСНИЦИ међународне седнице о безбедности у Санкт Петербургу дошли су до закључка да је резолуција о наводном геноциду у Сребреници, коју Немачка промовише у УН, лицемерје и извртање чињеница, изјавио је секретар Савета безбедности Русије Николај Патрушев.

25. 04. 2024. у 18:08

Коментари (0)

ЕТО, ЈАВЉА МИ СЕ! Како је Новак Ђоковић шокирао новинарку ЦНН-а