ЈОВАНА ЈЕ НАПУСТИЛА ПОСАО И ПРЕПЕШАЧИЛА 280 КИЛОМЕТАРА: Сама кренула у авантуру и дошла до Шпаније (ФОТО/ВИДЕО)

Дејана Калинић

31. 12. 2023. у 07:00

НЕСВАКИДАШЊА и сјајна прича младе девојке Јоване Пиљић пореклом из Ариља која живи у Београду одушевила је многе. Наиме, она је сама са једним ранцем на леђима одлучила да крене у праву авантуру, у коју би се мало ко смео упустити - пут за Сантјаго у коме је препешачила Португал и Шпанију, што је у бројкама завидна цифра од 280 километара, за свега две недеље.

Фото: Приватна архива

Како је рекла за "Новости", на ову несвакидашњу идеју дошла је инспирисана својим боравком у Португалу. Наиме, док је волонтирала у Португалији учила је о њиховој и шпанској култури. Тако је сазнала за пут у Сантјаго де Компостелу или Пут Светог Јакова: мрежу ходочасничких рута које воде до светилишта Јакова Великог у Галицији, у Шпанији. Према предању, у катедрали у Сантјаго де Компостели налазе се његови земни остаци. Али, данас ове руте све више прелазе авантуристи из целог света и они жељни природе и лепих пејзажа, изазовних деоница..., него верници.

- Прошле године сам волонтирала у Португалу, успут сам учила о њиховој и шпанској култури и тако сазнала за пут за Сантјаго. Прича ми се одмах допала па сам из радозналости кренула да истражујем по интернету, читала искуства других, тражила да видим да ли је неко из Србије ишао. Што сам више истраживала, жеља да се упустим у ову авантуру бивала је све већа. Постоји преко 10 рута али сам се за ову одлучила баш зато што иде кроз Португал и то уз Алтнатски океан - прича нам Јована.

Њена полазна тачка био је град Порто. Појаснила нам је да трајање овог путовања првенствено зависи од дужине одабране руте и физичке спремности. У њеном случају путовање које ће памтити цели живот, подразумевало је 15 дана пешачења и свеукупно 2 дана паузе.

Фото: Приватна архива

Према речима наше саговорнице, трошкови варијају од потреба и жеља појединца.

- Ја сам одлучила да спавам у хостелима за ходочаснике, то јесте само за људе који пешаче за Сантјаго, у неким хостелима се ноћење плаћа кроз донацију, тако што у кутију убаците колико можете, углавном се оставља око 10 евра, док је у другима цена фиксна, али углавном не прелази 15 евра. Ако се одлучите да спавате у хотелу цену можете да помножите са 5. Доручак и вечеру сам правила сама, а намирнице сам куповала у супермаркету и то је било веома повољно, а ручак сам јела у ресторану. Већина локалних ресторана на путу има понуду за пешаке, тако да ћете за око 10 евра добити поптун оброк, укључујући пиће и дезерт. Тако да сам трошила око 30-35 евра дневно, укључујући храну и смештај - појаснила је Јована.

Како сама каже када подвуче црту, ова авантура коштала је као просечно летовање.

Важна ставка за свако путовање свакако је и одећа. С тим да је Јованин верни сапутник у целој причи био само један ранац, морала је понети минималну количину гардеробе.

- Све што спакујете морате да носите на леђима, тако да сам понела само пар комбинација. Један сет одеће облачим данас, други сутра а трећи је резерва. Поред тога сам понела додатну комбинацију, коју сам највише волела, сет који није спортски, већ опуштена варијана за шетање по граду, када пређем дневну километражу. Иначе, одећа се сваки дан пере на руке. Поред тога ту су и патике за трчање и једне удобне сандале. Ранац на леђима током пута постаје симболичан, све што спакујете морате да носите 280 километара и то је једна врста теста, међутим, доста људи није у стању да се одрекне многих ствари и свесно себи отежава пут. Мој једини "луксуз" је био фен за косу - одала нам је Јована.

Долазак у Сантјаго обојен многобројним емоцијама

Ова амбициозна девојка, која је фасцинирала многе својом одлучношћу поделила је са нама да је сам завршетак пешачења и долазак у Сантајго уједно био и најлепши, али и најтежи део ове авантуре.

- Последњи дан сам препешачила 30 километара и тако уморна стигла пред главну катедралу. Трг је био препун ходочасника који су пристизали сваког минута и за све је сам долазак најемотивнији моменат. Стигли сте на циљ, маса људи око вас проживљава исто, много људи плаче, странци се грле, емоције су на врхунцу. До тада никада у животу нисам урадила ништа слично и то је тренутак када се све емоције које чувате током пута разлију - прича наша саговорница.

У мору лепох ствари које је доживела током нешто више од две недеље, успела је да сумира пар које су оставиле најдубљи утисак на њу.

Фото: Приватна архива

- Што се тиче "ситница"- најлепши су ми били предели кроз које сам пролазила, од густих шума до плажа, километрима пустих, као и сусрети са осталим ходочасницима. Никада нећу заборавити пар из Јужноафричке републике, са којима ми се пут укрстио три пута, не бих рекла случајно - каже Јована.

Оно што свакако многе занима је смештај и храна, без чега је готово немогуће замислити било какав вид путовања.

Јована каже да је спавала у државним хостелима који се називају алберге, што у преводу са шпанског значи склониште.

Фото: Приватна архива

- Ово је специфичан вид смештаја који је намењен само за пешаке који иду за Сантјаго. У њима ћете наћи само основно, негде нећете добити ни ћебе, али свако носи своју врећу за спавање. Кревети су углавном на спрат а најчешће постоје једна или две велике спаваонице - појаснила је она.

Одушевљена локалним становништвом

Локално становништво је и више него љубазно, прича Јована, те додаје да у мањим срединама иако мало ко зна енглески, својски ће се потрудити да вам на све могуће начине помогну. Јована је са нама поделила и једну анегдоту:

- Десило ми се да сам се једном приликом изгубила, и то у центру града, нисам успела да нађем путоказ и жена коју сам питала да ми помогне је пешачила са мном десетак минута, јер није знала да ми објасни на енглеском где да идем - прича наша саговорница, што и довољно говори о љубазности домаћих становника према туристима.

Фото: Приватна архива

- Сви пешаци се поздрављају међусобно са "Буен Камино", што значи срећан пут, али ми се није десило да сам прошла кроз неко место а да ме локалци нису поздравили такође. Они који живе у руралним срединама имају жељу за разговором, да чују из које сте земље и одакле сте пошли, додала је Јована.

Почетак је био јако тежак

Првих неколико дана Јовани ипак није било лако, јер како каже није била физички, али ни психички спремна за овакав поход и то сасвим сама.

- Кренула је унутрашња борба - навиру мисли о одустајању, кајању што нисам пошла са неким, па кажем себи не могу ја ово, па онда можеш, и тако корак по корак. Та невидљива борба која се дешава унутра је непроцењива, јер једном кад се пробије несигурност, нема стајања. Такође, док пешачите имате много времена да размишљате о апсолутно свему и добро претресете свој живот - истакла је она.

Фото: Приватна архива

Подршка породице и пријатеља није изостала

Иако је било тешко на прву се изборити са забринутости родитеља, Јована је ипак отишла на пут са великом подршком својих најмилијих, што јој је свакако давало додатну снагу свих дана проведених на путу до Сантјага.

- Породици је теже пало да процесуира моју одлуку, иако су навикли да често путујем, овај пут је за њих представљао велики стрес јер сам се одлучила да идем сама. Јавила се класична, и пре свега нормална, родитељска брига за дете, да ли ће ми се нешто десити, да ли ће се наћи неко да ми помогне, шта ако се повредим... Након доста објашњавања и прелажења преко плана пешачења било им је лакше и дали су ми пуну подршку. Пријатељи су ми били велики ветар у леђа јер су ме у самом старту подржали и пратили током целог пута. Захвалана сам и породици и пријатељима што су ме бодрили сваки дан - закључила је Јована.

Авантуру свог живота спаковала је и у пар минута видеа на друштвеним мрежама, а у наставку погледајте како је то све изгледало.

БОНУС ВИДЕО: БЕСКУЋНИК ЈЕ И УЛИЧНИ СВИРАЧ, А ЦЕНИ САМО ЈЕДНО: Андрија Дарабош - Не постоји ништа јаче од љубави

АКО ВУЧИЋ НЕ ПОБЕДИ, СРБИЈУ ЧЕКАЈУ ТЕШКИ ДАНИ ПО СВИМ ПИТАЊИМА... Дарко Миличић послао важну поруку о актуелној политичкој ситуацији (ВИДЕО)

ДАРКО Миличић, прослављени српски кошаркаш и освајач НБА прстена, огласио се коментаришући ударне политичке теме у Србији.

07. 05. 2024. у 12:54

КИНЕСКИ АВИОН ИСПАЛИО РАКЕТЕ НА АУСТРАЛИЈСКИ ХЕЛИКОПТЕР: Драма изнад Жутог мора, хитно се огласио премијер

АУСТРАЛИЈА је оптужила кинески борбени авион да је прошлог викенда испалио сигналне ракете у правцу поморског хеликоптера који се кретао изнад међународних вода Жутог мора, у акцији коју је премијер Ентони Албаниз оценио као „потпуно неприхватљиву“, пише Си-Ен-Ен.