"НОВОСТИ" НА ЛИЦУ МЕСТА: "Соко" ће догодине тутњати и Суботицом
КАДА је 1869. године први воз стигао у Суботицу, тадашњу варош на самом ободу Аустроугарске монархије, писак локомотиве донео је дух Европе, убрзао индустријски развој, Палић претворио у монденско излетиште, а грађане приближио Сомбору и Сегедину.
Тада је и изграђена железничка станица, једна од ретких у нашој земљи смештена безмало у центру града, те је долазак возом у Суботицу за многе посебан доживљај, јер се одмах по изласку отвара поглед на нека од сецесијских здања.
Пруга која је тада изграђена "преполовила" је град на источни и западни део. Као што су пре век и по Суботичани пратили изградњу пруге и радовали се сваком уграђеном шрафу и постављеном прагу, тако и данас грађани свакодневно пролазе поред радова на брзој прузи Нови Сад-Суботица и нестрпљиво чекају да протутњи "Соко".
Суботички железнички чвор је изузетно компликован, не само због положаја, значаја и величине, већ и што реконструкција мора да тече уз несметано одвијање теретног и путничког саобраћаја из правца Сегедина према Сомбору и Сенти.
Због постављања брзе пруге у Суботици, потребно је изградити шест подвожњака, од којих је један код "Патрије", најфрекветније градске раскрснице која води ка Палићу. Радови су
- Од шест подвожњака који се раде на територији Суботице, пет је у завршној фази. Ми нећемо затворити подвожњак у Максима Горког, пре него што пустимо у рад онај у Бајнатској улици, да би људи имали алтернативу. Ту су и Мајшански мост и Лошињска улица, односно направљен је детаљан план како ће град функционисати - најавио је Горан Весић, министар грађевинарства, саобраћаја и инфраструктуре. - Грађани су сведоци ових радова и немогуће је да их не осете. Сваки радови на неки начин изазивају нелагоду, мењају се уобичајене навике, али молим грађане за стрпљење јер ће крајем 2024. године Суботица бити на брзој прузи и поново ће постати град који се развија због пруге.
Реч је о великим грађевинским пројектима који задиру у само градско ткиво. Министарство је обезбедило додатна средства за три пројекта која је град сматрао важним због повезивања источне и западне стране града. То је измештање гасовода на траси код фабрике "Пионир", где се такође гради подвожњак, као и изградња кружног тока који ће га повезати са Лошињском улицом и Сенћанским путем, чиме ће се створити могућност да се измести теретни саобраћај из града. Како ће се у оквиру овог пројекта обнављати Мајшански мост, који такође прелази преко пруге, обезбеђен је новац за изградњу кружног тока на раскрсници са улицом Јована Микића, где се и сада свакодневно стварају гужве.
Железнички саобраћај између Новог Сада и Суботице обустављен је 7. априла прошле године, а када ова, трећа и последња деоница буде завршена, међународни путнички возови ову релацију прелазиће за 42 минута. Дужина трасе је око 108 километара, а вредност радова је 1,16 милијарди долара. Пројекат изградње пруге за велике брзине обухвата трасу двоколосечне пруге и станице са објектима, реконструкцију и модернизацију железничких чворова Нови Сад, Врбас и Суботица, денивелацију укрштања пруге са друмским и пешачко-бициклистичким стазама, као и уградњу електротехничке инфраструктуре која омогућава безбедно одвијање саобраћаја пројектованим брзинама, као и увођење европског система управљања железничким саобраћајем.
На овој деоници предвиђена је и реконструкција девет железничких станица - Нови Сад, Сајлово, Кисач, Степановићево, Змајево, Бачка Топола, Жедник, Наумовићево и Суботица, али и градња три нове са станичним капацитетима у Руменки, Врбасу и Ловћенцу.
Станице задржавају стари сјај
И ДОК се старе пруге које су превазишле свој век експлоатације замењују новим, по питању железничких станица дуж пруге ситуација је обрнута: њихово стање враћа се у прошлост, како би сачувале изглед из времена када су грађене. Под надлежношћу Међуопштинског завода за заштиту споменика културе у Суботици је реконструкција четири заштићене железничке станице: у Наумовићеву, Бачкој Тополи, Новом Жеднику и Суботици. Станица у Бачкој Тополи је под претходном заштитом као један од типских објеката из 19. века. Станица у Наумовићеву је грађена је 1910. у стилу геометризоване, позније варијанте сецесије. Посебно се лепотом истиче и станица у Новом Жеднику, која је подигнута 1942. године у стилу сецесије, младог Кароља Коша, споља са изрезбареном дрвеном облогом, а изнутра са сачуваном подном облогом и касетираним плафоном. Станица у Суботици добиће нову надстрешницу према станичном тргу који ће бити уређен. Биће сачуван зидић са ћупом и славином, остатак некадашње чарде, који ће бити уклопљен у нови трг. Биће сачуван и водоторањ који се налази у склопу суботичке железничке станице, као и округла техничка кућица
Dolce Vita на обали Саве: Станови на овој локацији су за оне који живе своје снове
Можете ли да замислите лепоту свакодневице која почиње на обали Саве до које стижете лаганом шетњом кроз јединствену луксузну пешачку зону, а завршава се испијањем вина на вашој пространој тераси с погледом на реку или у врхунском ресторану до ког стижете пешке? У истом дану сте с лакоћом обавили посао, одрадили тренинг, уживали у куповини нових комада гардеробе најлуксузнијих брендова у непосредном комшилуку, а стигли сте и да са децом проведете време у зеленилу, јер се све што вам треба налази надохват руке.
14. 05. 2024. у 10:00
ВЕЛИКИ ЈУРИШ НА ХАРКОВ: Почело ослобађање важног места - "Руске трупе самоуверено иду напред" (МАПА)
РУСКЕ трупе почеле су ослобађање места Липци у Харковској области, рекао је на Првом каналу шеф регионалне администрације Виталиј Ганчев.
16. 05. 2024. у 15:53
ТАКО МЛАД: Откривен узрок смрти мужа Звезде Гранда - отац му умро пре месец дана
ПАР је интиму љубоморно чувао од јавности.
16. 05. 2024. у 17:05 >> 17:37
Коментари (3)