У ЧЕМУ ГРЕШЕ АВИО-КОМПАНИЈЕ: Ево зашто корона вирус још увек успева да путује по свету

Novosti online

14. 01. 2021. у 21:25

ИНЦИДЕНТ који се догодио 14. децембра прошле године јасно показује недостатке, због којих корона вирус успева да буде унет на комерцијалне летове

У ЧЕМУ ГРЕШЕ АВИО-КОМПАНИЈЕ: Ево зашто корона вирус још увек успева да путује по свету

Фото ЕПА

Пре укрцавања на лет из Орланда за Лос Анђелес је Исајиас Хернандез, као и сви остали путници, попунио упитник о здравственом стању, који је обезбедила компанија Унитед Аирлинес. У том упитнику је одговорно тврдио да му није био дијагностикован Цовид-19 и да није имао ниједан симптом болести у протекле две седмице.

Али током лета се овај 69-годишњак срушио. Упркос помоћи коју су му указивала три путника скоро сат времена, лет је преусмерен на аеродром у Луизијани, где је Хернандез проглашен мртвим. У извештају мртвозорника је као узрок смрти наведено „акутна респираторна инсуфицијенција, Цовид-19“.

Инцидент који се догодио 14. децембра прошле године јасно показује недостатке, због којих корона вирус успева да буде унет на комерцијалне летове, што утиче и на његово потенцијално ширење.

Десило се да је баш у доба протеклих празника забележена појачана фреквенција у авио-саобраћају. Крајем децембра је забележено чак 1,3 милиона укрцавања, што је највиши забележен број од марта месеца.

Америчке авио-компаније се могу похвалити бројним протоколима, који су намењени заштити путника од корона вируса, што укључује и појачану дезинфекцију кабина, захтев да путници носе маске током лета, осим док једу и пију. Готово све компаније захтевају од путника и да попуне здравствени упитник пре укрцавања. Једина последица за изношење лажних података у тим упитницима или за одбијање путника да носе маске јесте забрана авио-компанији, у случају да буде уочен прекршај.

Савезни прописи захтевају од пилота да попуњавају извештаје Центру за контролу и превенцију болести (ЦДЦ) о било ком смртном случају или о болести на свим летовима, а од марта је тај центар ажурирао смернице, подсећајући пилоте на ту дужност. Међутим, недавно је објављено да се извештаји пилота не прате, док су за Ла Тимес из америчког Министарства саобраћаја и Савезне управе за ваздухопловство изјавили да ни у авионима не прате случајеве Цовид-19.

Од стјуардеса се тражи да пазе на симптоме, као што су кашаљ, кијање и висока температура. Али представници авио-компанија наводе да не могу баш сваког путника да процене.

Тек неколико авио-компанија, као што су Авианца и Фронтиер мере путницима температуру пре укрцавања.

Неки амерички аеродроми, укључујући и Међународни аеродором у Лос Анђелесу, предузимају додатни корак, па уз помоћ термалних камера за мерење температуре процењују који су путници ризични.

Почетком прошле године је ЦДЦ покренуо побољшани програм скрининга за међународне путнике, који на америчко тле долазе из одређених земаља са широко распрострањеним преносом вируса. Али је тај програм окончан у новембру, уз закључак да напор није успео, делом због тога што Цовид-19 има превише симптома који су заједнички и другим болестима. А путници би могли да прикрију своје симптоме како би избегли да буду откривени, па чак и путници који не испољавају симптоме, могу и даље ширити вирус.

Заштитници права путника, синдикати струјардеса и академици наводе да је потребно да америчко Министарство саобраћаја усвоји јединствене стандарде за безбедност авио-компанија, укључујући и обавезно ношење маски, што би било санкционисано високим казнама. Такође позивају савезну агенцију да уложи више ресурса у проналажење контаката познатих случајева и побољшани приступ брзим и поузданим тестовима на Цовид-19, који могу да буду урађени путницима и током лета.

Тренутно актуелна администрација нерадо намеће безбедносне захтеве, што даје могућност сваком авио-превознику и аеродрому да креира и спроводи индивидуалну политику.

- Уколико та порука не долази са врха, заиста је тешко предузети мере – изјавио је Јан Ј. Џонс, професор угоститељства и туризма са Универзитета у Њу Хевену.

Трагедија на лету компаније Унитед Аирлинес је био само последњи забележени инцидент, у којем је путник ушао у авион, упркос испољавању симптома Цовид-19 или позитивном тестирању на корона вирус.

Крајем новембра је пару са Хаваја, који су имали позитивне резултате тестирања, било наложено да се изолују у Сан Франциску. Уместо тога, они су се укрцали на лет за Кауаи, где су ухапшени под сумњом на безобзирно угрожавање других, саопштено је тада из полиције.

Још неколико других инцидената, у којима су учествовали путници, који су показали симптоме ковида 19 на летовима  пријављено је у базу података о извештавању о ваздухопловној сигурности, коју води НАСА.

(Телеграф)

Пратите нас и путем иОС и андроид апликације

Pratite vesti prema vašim interesovanjima

Novosti Google News
Нова димензија живота у делу Београда који се буди из сна

Нова димензија живота у делу Београда који се буди из сна

У ПОТРАЗИ сте за станом у центру града који је довољно изолован од градске вреве, окружен зеленилом и реком, а с друге стране вам је подједнако важно да кварт има одличне саобраћајне везе са свим деловима Београда?

18. 04. 2024. у 10:00

Коментари (0)

РУС, ОЛИМПИЈСКИ ШАМПИОН, ШОКИРАО СВЕТ: Они који деле санкције Русима - ово нису могли ни да сањају