УВЕЋАНЕ ШАНСЕ ЗА ОПСТАНАК: Једини познати мужјак угрожене врсте корњача добио животну сапутницу (ФОТО)

Тањуг

02. 01. 2021. у 00:49

ШАНСЕ за опстанак најугроженије врсте корњача Rafetus swinhoei увећале су се након што је у Вијетнаму пронађена женка која ће моћи да се придружи једином мужјаку познатом на планети, преноси Гардијан.

Фото: Твитер/Принскрин

Последњи познат мужјак ургожене врсте више није сам на планети након што је пронађена женка у вијетнамском језеру Донг Мо.

Научници су провели недеље трагајући за женком у језеру површине 1.400 хектара. Женка тешка 86 килограма и дугачка метар пронађена је у октобру, када је ухваћена на један дан ради испитивања и узимања узрока. Тим научника је изјавио да је животиња здрава и јака и да је након пуштања поново желела да се врати у језеро.

ДНК анализе су потврдиле да је реч о корњачи Rafetus swinhoei, која је најугрожења врста корњаче на планети.

У истом језеру уочена је још једна корњача за коју се процењује да је тешка око 130 килограма и за коју се научници надају да би могла бити још један мужјак угрожене врсте.

Они се надају да ће и њу успети да ухвати на пролеће, када је ниво језера најнижи. Могуће је да се корњача исте врсте налази и у обличњем језеру у којем су научници открили ДНК ове врсте у узорцима воде.

Једини познати мужјак из врсте Rafetus swinhoei налази се у једном кинеском зоолошком врту. Научници планирају пару корњача дају шансу да се размножавају и да тако врсту спасу од изумирања.

Ова је врста доведена до истребљења јер су је ловили због њеног меса и јаја, а и природно станиште ове корњаче систематски је уништавано.

Научници тврде да је ово најбоља вест у протеклој години, а врло вероватно и у последњој деценији, када је реч о заштити корњача.

Последња женка пре открића у Вијетнаму угинула је априла 2019. године. Она је била упарена са мужјаком из Кине 2008. године, али нису успели да добију потомство на природан начин. Уследио је покушај вештачке оплодње, али се женка није опоравила од анестезије, упркос томе што су такве процедуре раније биле извођене успешно.

Врста Рафетус сwинхоеи законом је заштићена у Вијетнаму 2013. године.

УЧИНИЋЕМО СВЕ ДА СЕ КАО ЗЕМЉА УЗДИГНЕМО ПОСЛЕ ОВОГ УЖАСА Вучић положио цвеће у школи Владислав Рибникар (ФОТО)

"УЧИНИЋЕМО СВЕ ДА СЕ КАО ЗЕМЉА УЗДИГНЕМО ПОСЛЕ ОВОГ УЖАСА" Вучић положио цвеће у школи "Владислав Рибникар" (ФОТО)

ПРЕДСЕДНИК Републике Србије Александар Вучић положио је цвеће у школи "Владислав Рибникар" на годишњицу убиства девет ученика и радника обезбеђења ове школе.

03. 05. 2024. у 07:26