РЕШЕНА НАЈВЕЋА ТАЈНА КОРОНА ВИРУСА: Ево зашто неки људи имају тежи, а неки лакши облик заразе

Танјуг

12. 12. 2020. у 14:05

ЈЕДНА од највећих загонетки пандемије корона вируса јесте та зашто неки људи који се заразе немају никакве симптоме, док се други озбиљно разболе.

Depositphotos

Истраживањем спроведеним на више од 2.200 пацијената у јединицама интензивне неге, утврђено је да неки гени могу да крију одговор на то питање.

Због одређених гена неки људи су подложнији тежим симптомима ковида-19.

Ово откриће пружа нови увид у то где имуни систем погреши у борби с вирусом, што може помоћи код нових терапија.

Нове терапије ће бити потребне упркос развоју вакцина, каже доктор Кенет Бејли, медицински консултант Краљевске амбуланте у Единбургу и вођа пројекта Геномик.

- Вакцине ће драстично смањити број ковид случајева, али вероватно је да ће лекари лечити ову болест у јединицама интензивне неге широм света још годинама, тако да је велика потреба за новим терапијама - каже Бејли.

Научници су посматрали ДНК више од 200 пацијената у јединицама интензивне неге у британским болницама.

Скенирали су гене сваког од пацијената - оне који садрже инструкције за сваки биолошки процес, па и за то како се борити са вирусом.

Геноми су потом упоређивани са ДНК здравих људи како би се откриле разлике. Пронађено их је неколико - прва је у гену који се зове ТYК2.

- То је део система који имуне ћелије чини љућим, услед чега се више упале - објашњава Бејли. Међурим, ако ген није исправан, може да изазове претерану реакцију имуних ћелија, што доводи до тешке упале плућа.

Постоји серија лекова против упале које циљају на овај биолошки механизам, попут лека Барицитиниба.

- Због тога је тај лек могућ кандидат за нову терапију - каже Бејли, али додаје да се мора спровести велико клиничко тестирање како би се знало да ли је то истина.

Разлике су пронађене и у гену ДПП9, који такође има улогу код упала, као и у гену ОАС, који спречава вирус да се репродукује. Варијације код гена ИФНАР2 такође су примећене код пацијената на интензивној нези.

ИФНАР2 је повезан са антивиралним молекулом који се зове интерферон и помаже да се имуни систем покрене чим примети инфекцију.

Научници сматрају да премало интерферона у организму даје почетну предност вирусу, због чега се он брже шири и доводи до тежег облика болести.

Интерферон се може давати у склопу терапије, али клиничким испитивањем Светске здравствене организације је утврђено да то не помаже тешко оболелим пацијентима.

Две звезде – једно спектакуларно вече!  Да загреје и преокрене будућност

Две звезде – једно спектакуларно вече! Да загреје и преокрене будућност

Рефлектори српске престонице синоћ су били уперени у две звезде - легендарног Здравка Чолића и заиста јединствену, потпуно нову звезду међу уређајима за загревање дувана - Плоом! У препуној хали 5 Београдског сајма, пред више од 1.500 људи и уз добро познате хитове као што су "Ти си ми у крви", "Чија је оно звезда“ и "Тебе чувам за крај", ЈТИ, прва и једна од највећих јапанских инвестиција и цигаретна копанија број један у Србији, лансирала је Ploom X Advanced - најсавременији уређај за загревање дувана са иновативном и јединственом HeatFlow технологијом усавршеном у Јапану.

10. 05. 2024. у 16:45