МОЖЕ ЛИ ОВО ДА ПОМОГНЕ У ЛЕЧЕЊУ КОРОНЕ? Откривено - Пет гена повезано са тешким облицима болести!

Танјуг

12. 12. 2020. у 00:36

Једно научно истраживање у Великој Британији указује на то да је пет гена повезано са најтежим облицима ковид-19, као и да би неколико постојећих лекова могло да буде употребљено за лечење људи који су под ризиком да се озбиљно разболе.

Илустрација / Фото Depositphotos

Научници су проучавали ДНК 2.700 пацијената смештених на 208 одељења за интензивну негу широм Велике Британије и дошли до закључка да пет гена повезаних са два молекуларна процеса, антивирусним имунолошким одговором и запаљењем плућа, има кључну улогу у многим тешким случајевима болести.

- Наши резултати одмах су показали који лекови би требало да буду на врху листе за клиничка испитивања - рекао је академски саветник за интензивну медицину са Универзитета у Единбургу и један од вођа истраживања Кенет Бејли.

Он је додао да гени под називом ИФНАР2, ТYК2, ОАС1, ДПП9 и ЧР2, деломично објашњавају зашто неки људи развију јако тежак облик болести, док на друге вирус не утиче, преноси Ројтерс.

Резултати истраживања, који су објављени у часопису "Нејчр (Натуре), требало би да помогну научницима да убрзају потрагу за потенцијалним лековима за корона вирус тиме што ће изводити клиничка испитивања лекова који нападају одређене антивирусне и антиинфламаторне путеве.

Међу онима који имају највише потенцијала, како је навео Бејли, требало би да буде класа лекова против упале под називом инхибитори ЈАК, која укључује лек против артритиса barcitinib, који производи "Eli Lilly".

Бејлијев тим је, такође, открио да појачана активност гена ИНФАР2 може да створи заштиту против Ковида-19 јер ће вероватно опонашати екефакт лечења интерфероном.

Различити лекови се истражују у клиничким испитивањима како би се испитала њихов потенцијал у лечењу корона вируса, укључујући интерферон-бета-1а, антагонист рецептора интерлеукин-1 и Санофијев лек за артритис Кевзара.

За сада су стероид дексаметазон и новоразвијени антивирусни лек ремдесивир једини лекови који су добили дозволу у свету да се користе за лечење оболелих од Ковида-19, мада се ремдесивир не препоручује за тешке случајеве болести.

Америчка Управа за храну и лекове прошлог месеца је одобрила лек бамланивимаб произвођача "Eli Lilly" за лечење пацијената који се не налазе у болници, али спадају у групу ургожених да развију тежи облик болести због старости или других стања.

РЕЗОЛУЦИЈА ЗАТАЛАСАЛА ЦЕО БАЛКАН: Срамни текст о Сребреници не мири регион, како тврде њени кључни спонзори са Запада

РЕЗОЛУЦИЈА о Сребреници још није дошла ни до гласања у Генералној скупштини Уједињених нација, а регион је додатно и дубоко поделила, иако, како тврде њени главни спонзори, пре свега Немачка и САД, има задатак да "помири" Западни Балкан.

26. 04. 2024. у 08:35

УПОЗОРЕЊЕ ЗА ГРАЂАНЕ - НЕ НАСЕДАЈТЕ НА ОВУ ПОРУКУ! Огласили се из Поште - Овако ћете знати да је у питању превара

ТОЛИКО се грађана жалило да им је из Поште стигла лажна порука о пријему пакета да су надлежни одлучили да нађу начин како да стану на пут преварантима.

26. 04. 2024. у 09:04