НОВО ОТКРИЋЕ Вирус корона би могао да мутира тако да “заобилази” заштитне маске

28. 09. 2020. у 13:12

НАУЧНИЦИ у Хјустону ове среде објавили су студију о више од 5.000 генетских секвенци корона вируса, која је открила непрекидно ширење мутације вируса, од којих га је једна можда учинила још заразнијим, преноси Вашингтон пост.

НОВО ОТКРИЋЕ Вирус корона би могао да мутира тако да “заобилази” заштитне маске

Фото: Depositphotos

Ово истраживање, ипак, није открило и да су ове мутације вирус учиниле смртоноснијим или да су промениле клинички исход болести. Сви вируси имају генетске мутације, а већина је безначајна, тврде научници.

Корона вируси као што је САРС-ЦоВ-2 су релативно стабилни како се вирус развија, јер имају механизам коректуре док се репликују. Ипак, свака мутација јесте ризик, а распрострањеност Ковида-19 широм света значи да вирус има пуно прилика да се промени и то на проблематичан начин, наводе у студији аутор Џејмс Масер из болнице "Хоустон Метходист".

Нова студија, која још није рецензирана, до сада је највећа појединачна агрегација генетских секвенци вируса у Америци. Једину већу серију секвенци на свету објавили су почетком септембра научници из Велике Британије и донели су идентичан закључак - мутација која мења структуру "шиљатог протеина" на површини вируса вероватно је одговорна за брзо ширење тог одређеног соја.

Дејвид Моренс, вирусолог из америчког Националног института за алергије и заразне болести, након што је прегледао студију истакао је да постоји велика могућност да је вирус, крећући се кроз светску популацију, временом постао заразнији и да би то могло да утиће на нашу моћ да контролишемо пандемију.

-Ово је једна студија и не можемо претерати у закључцима само на основу ње, али указује да би вирус случајним мутацијама могао да престане да реагује на наше покушаје да га спречимо као што су ношење маске или физичка дистанца-додао је Моренс.

-Ношење маски, прање руку, све то јесте препрека за ширење, али како вирус постаје заразнији, статистички је бољи у заобилажењу тих баријере-рекао је он.

Све ово може да утиче и развој вакцине. Како људи стичу имунитет, било прележаном инфекцијом или вакцином, вирус би могао да буде под селетивним притиском да избегне људски имунолошки одговор.

-Иако то још не знамо, сасвим је могуће да овај корона вирус, када наш имунитет на нивоу популације постане довољно висок, пронађе начин да заобиђе наш имунитет. Када би се то догодило, били бисмо у истој ситуацији као и са грипом. Мораћемо стално да јуримо како се вирус мења и како мутира и да мењамо формулу вакцине у складу са тим-закључио је Дејвид Моренс, иначе заменик главног америчког стручњака за борбу против корона вируса - Ентонија Фаучија.

(Блиц жена)