КАКО КОРОНА ВИРУС УНИШТАВА МОЖДАНЕ ЋЕЛИЈЕ: Једне "киднапује" да би се реплицирао, друге "изгладњује" до смрти

12. 09. 2020. у 19:39

ПРОВЕРАВАЈУЋИ извештаје о делузијама које се јављају код пацијената оболелих од ковида-19, ново истраживање открива како корона вирус напада и убија мождане ћелије да би произвео више својих копија.

КАКО КОРОНА ВИРУС УНИШТАВА МОЖДАНЕ ЋЕЛИЈЕ: Једне киднапује да би се реплицирао, друге изгладњује до смрти

Depositphotos

Сарадња научника широм света показала је да вирус проваљује у мождане ћелије и користи њихову машинерију за репликацију. Студија је објављена ове недеља, али још није рецензирана.

У том процесу, тврде научници, инфекција "усисава" кисеоник из можданих ћелија у близини оних у које је вирус напао, да би их на крају убио.

Последице које корона вирус оставља на мозак нису оно што убија пацијенте са ковидом-19, али истраживачи кажу да би неконтролисана инфекција у церебралним ћелијама могла да буде смртоносна.

Докторка Акико Ивасаки, имунолошкиња са Универзитета Јејл, и њен тим користили су "органоиде“ људског мозга - сићушни лабораторијски мозак направљен од људских матичних ћелија - и мишеве како би проучавали инвазију корона вируса у стварном времену.

Њихова студија, која је објављена ове недеље, али још није рецензирана, показује да у органоидима САРС-ЦоВ-2 не само да преузима машинерију можданих ћелија које напада, већ их убацује у високу брзину.

- Хиперметаболично стање је јединствено за ћелије заражене корона вирусом и показује способност САРС-ЦоВ-2 да отме машинерију неурона домаћина како би се реплицирао - написали су аутори студије.

Док су заражене мождане ћелије биле заузете избацивањем нових копија вируса, чинило се да "загађују" средину око себе, преноси "Дејли мејл".

Оближње ћелије прелазе у стање распадања које се назива катаболички метаболизам, тврди нова студија.

Истраживачи који су спровели претходне студије о утицају корона вируса на мозак открили су знаке недостатка кисеоника у и око нападнутих ћелија.

Мождане ћелије, зване неурони, међусобно комуницирају електричним сигналима. У здравом мозгу, ови импулси се крећу неприметно и брзо кроз огромну мрежу неурона, попут огромне мреже "информационих ауто-путева". Али, попут рупа на путу, мртве ћелије прекидају проток тих информација.

Као резултат тога, људи са трауматичним повредама мозга или у раним фазама Алцхајмерове болести могу да имају "мождану маглу“, јер се информације "саплићу" о мртве зоне у мозгу.

Вирусне инфекције обично се не задржавају довољно дуго да изазову таква разарања, али ако вирус убија мождане ћелије, као што се чини да је случај са короном, и ово може изазвати "мождану маглу" или делиријум.

Истраживање објављено у јуну у медицинском часопису "Њу Ингланд Журнал" показало је да је чак 84 одсто пацијената са ковидом-19 развило неуролошке симптоме, попут главобоље, делиријума, проблема са памћењем или пажњом. Друга студија открила је да је око трећина пацијената имала неуролошке симптоме.

Утврђено је обдукцијама да пацијенти који су умрли од корона вируса имају знаке опасног облика отицања мозга. Неке од њихових можданих ћелија су такође одумрле.

Нова димензија живота у делу Београда који се буди из сна

У ПОТРАЗИ сте за станом у центру града који је довољно изолован од градске вреве, окружен зеленилом и реком, а с друге стране вам је подједнако важно да кварт има одличне саобраћајне везе са свим деловима Београда?

18. 04. 2024. у 10:00

ОБРУКАНА ЛАЖНА ДРЖАВА У ЊУЈОРКУ: Шамар за Приштину и Вјосу Османи пре почетка седнице СБ УН о Косову (ФОТО)

У ЊУЈОРКУ се данас одржава седница Савета безбедности Уједињених нација посвећена шестомесечном извештају генералног секретара УН Антонија Гутереша о раду УНМИК-а, а Србију ће представљати председник Александар Вучић.

22. 04. 2024. у 16:14