ЛАМЕ КЉУЧНЕ ЗА ИМУНОТЕРАПИЈУ: Британски научници открили начин за јачање имунитета код оболелих од ковида

Ј. Ж. С.

14. 07. 2020. у 09:23

НАУЧНИЦИ са британског института Росалинда Френклин развили су коктел антитела на вирус који узрокује Цовид-19, а који је испитиван на лами.

Фото: АП

Посебно развијена антитела користила би се за терапију за јачање имунитета, а у клиничка испитивања би могло да се крене за неколико месеци.

Студија је објављена у научном часопису Nature Structural and Molecular Biology. Истраживање је укључивало инжењеринг ламиних антитела, која су релативно мала и много једноставније структурирана од антитела у нашој крви. Њихова величина и структура омогућила је научницима да их преобликују у лабораторију.

Директор института и водећи истраживач професор Џејмс Нејсмит, откриће свог тима упоређује с техником сличном нарезивању кључа који одговара брави коронавируса.

- Уз ламина антитела имамо кључеве који се не поклапају у потпуности. Она ће ући у браву, али неће је скроз окренути браву. Зато узимамо кључ и користимо молекуларну биологију за полирање делића кључа све док не изрежемо онај који потпуно одговара брави - рекао је професор.

Антитела су део онога што је познато као адаптивни имунолошки систем, односно молекули који у основи шаљу одговор на инвазивни вирус или бактерије.

- Ако се поновно заразите, ваше тело тражи било које вирусне честице с антителима која су заглављена око њих и уништавају их - објаснио је Нејсмит.

Ова врста имунотерапије у основи појачава имунолошки систем болесне особе антителима која су се већ прилагодила вирусу.

Већ постоје докази да се крв богата антителима, узета од људи који су се недавно опоравили од коронавируса, може користити као лечење. Кључни трик са овом терапијом је тај што научници могу да произведу антитела специфична за коронавирус по потреби.

- У лабораторији можемо да направимо нанотела који изузетно добро убијају живи вирус - наглашава професор. - У лабораторији можемо да направимо све оно што сви имунолошки системи раде у телу и то врло брзо, па ако се вирус нагло промени или добијемо нови вирус, можемо осмислити нова нанотела.

Нова димензија живота у делу Београда који се буди из сна

У ПОТРАЗИ сте за станом у центру града који је довољно изолован од градске вреве, окружен зеленилом и реком, а с друге стране вам је подједнако важно да кварт има одличне саобраћајне везе са свим деловима Београда?

18. 04. 2024. у 10:00

ОБРУКАНА ЛАЖНА ДРЖАВА У ЊУЈОРКУ: Шамар за Приштину и Вјосу Османи пре почетка седнице СБ УН о Косову (ФОТО)

У ЊУЈОРКУ се данас одржава седница Савета безбедности Уједињених нација посвећена шестомесечном извештају генералног секретара УН Антонија Гутереша о раду УНМИК-а, а Србију ће представљати председник Александар Вучић.

22. 04. 2024. у 16:14