СЕКСУАЛНЕ ЛУТКЕ С ДЕЧЈИМ ЛИКОМ: Француска јавност запањена производом фирме која отвара свој први бутик гардеробе у Паризу

Чедни лик девојчице у хаљиници која грли плишаног меду, представља, у ствари, сексуалну лутку намењену одаслима.

СЕКСУАЛНЕ ЛУТКЕ С ДЕЧЈИМ ЛИКОМ: Француска јавност запањена производом фирме која отвара свој први бутик гардеробе у Паризу

Фото Pixabay free images

Овај производ, који се налазио на сајту азијске фирме "Шин", рекламиран "као фантастичан поклон за усамљеног човека", изазвао је огорчење јавности у француској. Све то догађа се у тренутку када овај највећи трговински ланац одеће преко мреже отвара своју прву реалну продавницу у свету, у Паризу.

Лутке дужине 80 центиметара, уз прецизирање да имају вагину и анус, продаване су по цени од око 187 евра. Француска генерална дирекција за конкуренцију, потрошачка питања и контролу превара одмах је контактирала париско тужилаштво. Из "Шина" су обећали да ће склонити скарадне лутке из виртуалне витрине, што су и учинили. Покренули су и унутрашњу истрагу. Али, примећено је да су ови модели и даље у продаји преко других сајтова.

Удружења за заштиту деце траже оштру казну за продавце.

- То су лутке које личе на децу, чак на бебе. Ови објекти задовољавају педокриминалце – поручила је високи комесар за децу Сара Ел Хаири.

Заштитници најмлађих траже и да се преиспитају купци и да се утврди да ли раде у контакту с децом.

- Ови страшни предмети су илегални. Бићу јасан. Ако се такво понашање понови, имамо право да затражимо забрану приступа платформе "Шин" на француском тржишту – поручио је министар економије Ролан Лескир.

Све ово догађа се у тренутку када "Шин" треба да, на хиљаду квадратних метара, сутра отвори своју прву "праву" продавницу у свету, у чувеној париској робној кући БХВ. Пословни подухват "Шина" започео је 2012. године у Кини, а седиште фирме се данас налази у Сингапуру. Пре две године постали су највећи трговински ланац у свету. Не продају само гардеробу, већ су постали генерални посредник за пласман свих производа. У париском бутику ће се продавати само гардероба и аксесоари, односно бижутерија и други слични предмети. 

Успех су доживели зато што иду на количину, а не на квалитет. Имају на мрежи понуду од чак око 600.000 артикала, и до 7.000 нових свакога дана. Млади могу на овај начин да се обуку за свега неколико евра. Али, с друге стране, роба је сумњивог квалитета. За њу је, чак, измишљен и посебан израз "фаст фешн", односно брза мода, по принципу "фаст фуд" за брзу храну. Обуче се неколико пута и може да се баци. Млади, који желе да прате корак с модом, у томе, међутим, налазе интерес, јер стално могу да обнављају гардеробни орман.

Референтно француско Удружење потрошача утврдило је да 69 одсто тестираних производа ове кинеске фирме не одговара европским нормама, док у 57 одсто случајева постоји ризик од алергије, тровања, гушења, опекотина и пожара.

Последњих година "Шин" је платио чак 191 милион евра за три казне које су фирми разрезане у Француској због различитих разлога, од непоштовања политике за пласирање рекламних "колачића" на мрежи, преко лажних промоција и обмањујуц́их информација, до изостанка декларација на присуство пластичних микровлакана и непоштовања еколошких норми.

Треба истаћи и да "Шин" и друге сличне фирме доводе у озбиљну опасност традиционалне произвођаче гардеробе у Француској, због чега се буне њихова удружења. Зато је на путу увођење "еко-таксе" за произвођаче "фаст фешн" гардеробе, која може да иде од 5 до 10 евра по артиклу до 2030. године. Скупштина и сенат су већ дали сагласност. А "Шин" је постао симбол за "фаст фешн".

После свега, петицију против отварања њихвог бутика потписало је више од 110.000 људи, а неке фирме су одлучиле и да напусте овај митски храм трговине. Одржан је и протест испред БХВ у коме су учествовале и обнажене припаднице покрета "Фемен". Али, то ништа није променило. Отварање је заказано за среду у 13 сати. На згради у међувремену стоји огромна фотографија са ликовима челника ових фирми, Доланда Танга и Фредерика Мерлена, уз провокативни натпис изнад њихових глава: "Реклама коју није требало да поставимо".

ШИРЕ СЕ И НА ПРОВИНЦИЈУ

После Париза, планирано је да "Шин" отвори своје бутике у пет "Галаерија Лафајет" у провинцији, у Дижону, Греноблу, Ремсу, Лиможу и Анжеу. То је изазвало велике негативне реакције међу продавцима гардеробе.

Пратите нас и путем иОС и андроид апликације

Pratite vesti prema vašim interesovanjima

Novosti Google News
ОВО НИКАКО НЕ РАДИТЕ ДРУГОГ ДАНА СВЕТОГ НИКОЛЕ: Обичаји које многи верници не знају

ОВО НИКАКО НЕ РАДИТЕ ДРУГОГ ДАНА СВЕТОГ НИКОЛЕ: Обичаји које многи верници не знају

СВЕТИ Никола или Никољдан је слава коју слави велики број верника у Србији. Често можемо чути да је то дан када или славите или идете на славу, па не чуди што се за овај дан везују бројни обичаји.

20. 12. 2025. у 08:41

Коментари (0)

Огласили се стручњаци – ево колико је у Србији заиста зависника од игара на срећу