НЕДОСТАЈУ ПОДАЦИ О ЦРНОЈ КУТИЈИ ЂЕЂУ ЕРА: Огласило се министарство Јужне Кореје

Јована Шведић

11. 01. 2025. у 14:13

Подаци о лету и диктафони из пилотске кабине на авиону Џеџу Ер који се срушио 29. децембра престали су да снимају око четири минута пре него што је авион ударио у бетонску конструкцију на јужнокорејском аеродрому Муан, саопштило је у суботу министарство саобраћаја.

НЕДОСТАЈУ ПОДАЦИ О ЦРНОЈ КУТИЈИ ЂЕЂУ ЕРА: Огласило се министарство Јужне Кореје

Foto: Profimedia

Власти које истражују најгорој авионској несрећи на тлу Јужне Кореје у којој је погинуло 179 људи, планирају покрену детаљнију истрагу шта је заправо довело до тога да "црне кутије" престану да снимају, наводи се у саопштењу министарства.

Диктафон, који је првобитно анализиран, послат је у лабораторију америчког Националног одбора за безбедност саобраћаја након што је откривено да оштећеном снимачу података о лету недостају подаци. 

Лет 7Ц2216 Ђеђу Ера који је кренуо уз Бангкока за Муан на југозападу Јужне Кореје, експлодирао је након што је ударио у насип.

Пилоти су рекли контроли ваздушног саобраћаја да је летелица претрпела удар птица и прогласили хитну ситуацију око четири минута пре него што је пала у насип експлодирајући у пламену, а два повређена члана посаде која су седела код репа авиона су успешно спасени.

Свега два минута након позива пилота, контрола ваздушног саобраћаја је упозорила на "активност птица" и прогласивши ванредно стање, пилоти су одустали од покушаја слетања и започели обилазак.

Међутим ууместо да се потпуно залети, авион Боинг 737-800 је направио оштар заокрет и приближио се једној писти аеродрома са супротног краја, слетевши у судару без распоређеног стајног трапа (точкова).

Сим Џеј-Донг, бивши истражитељ несрећа у министарству саобраћаја, рекао је да је откриће података  кључних последњих минута који недостају било изненађујуће и сугерише да је сва струја, укључујући резервну, можда прекинута, што се поприлично ретко дешава.

Министарство саобраћаја је саопштило да ће у истрази бити коришћени и други доступни подаци и да ће то обезбедити да истрага буде транспарентна и да се информације деле са породицама жртава.

Неки чланови породица жртава рекли су да министарство саобраћаја не би требало да преузме водећу улогу у истрази, већ да би требало да укључи независне стручњаке, укључујући и оне које препоручују породице, преноси Тајмс.

Истрага о несрећи се такође фокусирала на насип, који је дизајниран да подупре систем "локализатора" који се користи за помоћ при слетању авиона, укључујући и разлог зашто је изграђен од тако крутог материјала и тако близу краја писте.

Пратите нас и путем иОС и андроид апликације

Pratite vesti prema vašim interesovanjima

Novosti Google News
ОСУЂЕНИ ЗА УБИСТВО СТАРЦА У ЗАТВОРУ ПАДИНСКА СКЕЛА: Зрна саосећања немају, изречене вишегодишње казне

ОСУЂЕНИ ЗА УБИСТВО СТАРЦА У ЗАТВОРУ ПАДИНСКА СКЕЛА: Зрна саосећања немају, изречене вишегодишње казне

СРЕЋКО Стефановић (22), Саша Станковић (22) и Далибор Петровић (24) оглашени су данас кривим у Вишем суду у Београду за тешко убиство Станимира Брајковића (74) на безобзиран и насилнички начин у затвору Падинска Скела почетком фебруара 2024. године. Овом првостепеном пресудом Стефановић је осуђен на 19 година затвора, а Станковић и Петровић на по 18 година.

11. 12. 2025. у 16:22

ПЕЈАКОВИЋ: Срби су скупо платили ЛАЖ о Југославији, која траје од 45 и плаћаћемо је још

ПЕЈАКОВИЋ: Срби су скупо платили ЛАЖ о Југославији, која траје од '45 и плаћаћемо је још

ГЛУМАЦ Никола Пејаковић одушевљава публику широм региона улогом Момчила у серији "Тврђава", која се бави ратним деведесетим и распадом некадашње државе Југославије.

13. 12. 2025. у 15:33

Коментари (0)

БОГ МЕ СПАСИО НАЈГОРЕГ: Аутобус висио над литицом, Босиљчић умало страдао на велики празник - Велику Госпојину славим као други рођендан