УПОЗНАЈТЕ Икс-37Б: Свемирски борбени дрон направљен да спута Кину (ВИДЕО)

П. З. С. / 19fortyfive.com

26. 09. 2023. у 19:00

НАПАДАЧКИ свемирски дрон може звучати помало као брод из Ратова звезда, али би то заправо могло бити могуће у стварном свету, на основу свемирског лансирања и успешног лета Боингове роботске летелице Икс-37.

УПОЗНАЈТЕ Икс-37Б: Свемирски борбени дрон направљен да спута Кину (ВИДЕО)

Фото Боинг

Можда се не чини реалним да ускоро постоји свемирски дрон за напад, али таква платформа је у развоју већ дуги низ година и заправо напредује.

Зове се Икс-37Б или Орбитално тестно возило, свемирска платформа без посаде дизајнирана да уђе у свемир, а затим поново уђе у атмосферу. Платформа, коју сада развијају америчке свемирске снаге, показала је способност да се деорбитира и слети у НАСА-ин објекат прошле године, према занимљивом есеју који је објавио US Space Force News.

Развој платформе заправо сеже до 2006. године као део НАСА-ине технологије, а свемирско возило без посаде је заправо провело 908 дана у орбити током мисије од 2020. до 2022. године. ОТВ се шаље у свемир лансирном ракетом пре него што се врати на земљу као свемирско возило када поново уђе у атмосферу.

Фото принтскирн јутјуб НАСА

Последњих година, платформа је потпуније милитаризована као технологија која би потенцијално могла да функционише као свемирски дрон. Иако многе од његових технологија можда нису доступне јавности и такође су још увек у развоју, таква платформа свакако уводи широк спектар значајних тактичких предности. Као мобилна платформа, чини се јасним да би Икс-37Б могао да се креће брже и да покрије шира подручја брже и ефикасније од постојећих сателита, ако има сензоре довољног домета за откривање претњи са земље и ваздуха. На пример, сателити за инфрацрвено упозорење изнад главе могу да открију топлотни потпис лансирања непријатељске ракете како би обезбедили рано упозорење. Уколико би систем без посаде био способан за нешто слично, могао би да донесе шири, континуиранији и мобилнији систем упозорења на претње изван Земљине атмосфере.

Највеће предности таквог возила могу се открити у домену умрежавања и оружја. На пример, ако би мобилни свемирски „чвор“ могао да дели временско осетљиве податке са сателитима, а самим тим и команду и контролу на земљи, циклус одговора, напада и противмера би се знатно убрзао. Такође, иако може изгледати као Ратови звезда, идеја о наоружаној свемирској платформи, ако њоме управљају људи који функционишу у својству команде и контроле, могла би да обезбеди безбедност сателита и потенцијално да буде способна за офанзивне операције.

Тајминг аутономне свемирске платформе могао би се показати изузетно утицајним када је у питању умрежавање са брзорастућим сателитима у орбити средње и ниске Земљине орбите, чији је циљ да повећа пропусност, изгради редундантност и боље омогући одбрани од хиперсоничних ракета да успоставе континуирану „траку“ непријатељске претње док брзо прелази из једног поља радарског отвора за посматрање у друго. Мобилна свемирска летелица би, наравно, неизмерно помогла овом напору, посебно ако би могла да користи различите врсте веза за податке, ГПС сигнале, или чак оптичку комуникацију за слање информација у реалном времену људима који доносе одлуке експоненцијално брже.

Развијени Икс-37Б могао би, на пример, потенцијално да брани сателитску имовину од непријатељског АСАТ или антисателитског оружја. Такође, ако се спроводи на етички начин у складу са Пентагоновом доктрином „људи у петљи“ која се односи на употребу смртоносне силе, Икс-37Б би потенцијално могао да уништи непријатељске сателите или мете са локација напада изван Земљине атмосфере.

Таква перспектива може изгледати алармантно, а САД нису вољне да наоружају свемир, уместо тога размишљају о свемиру као о мултинационалном уточишту.

Међутим, руски и кинески напори да милитаризују свемир довели су САД до значајног дефицита, стварајући потребу да Пентагон затвори јаз, изгради америчке свемирске снаге и припреми се за одбрану САД из свемира, ако је потребно, и креће у будућност.

БОНУС ВИДЕО - РУСКА ПАЦИФИЧКА ФЛОТА: Извођење вежбе одбране Северног морског пута

СТЕПА КОД ЈЕДРЕНА ОСВЕТИО УГЉЕШУ И ВУКАШИНА: Пре 85 година у Чачку преминуо војвода Степа Степановић, велики српски војсковођа

БРИЖЉИВО упаковане две нагореле воштанице и једна раскошна османска сабља пронађене у скромној соби Степе Степановића после његове смрти 27. априла 1929. откриле су да велики војсковођа није сматрао победе на Церу и Солунском фронту најважнијим биткама које је водио, већ освета средњовековних српских витезова изгинулих у Маричкој бици.

28. 04. 2024. у 06:30