ТРИ ПОДВОДНА ВУЛКАНА ОТКРИВЕНА КОД СИЦИЛИЈЕ: Широки су шест километара - уздижу се 150 метара изнад морског дна

Танјуг

09. 08. 2023. у 15:45

ИСТРАЖИВАЧИ са више универзитета из целог света открили су три подводна вулкана код југозападне обале Сицилије, али још није потврђено да ли су активни.

Фото: Принтскрин/ Јутјуб/ Getty Images TV

Према научницима, новооткривени вулкани широки су најмање шест километара и уздижу се више од 150 метара изнад околног морског дна, и последњи су у низу вулканских купа које је 2019. открио италијански Национални институт за океанографију и експерименталну геофизику (ОГС) у морском подручју између Мазаре дел Ваљо у сицилијанској провинцији Трапани и града Скјаће, преноси Гардијан.

- Ово откриће је важно јер баца светло на неистражено морско дно. Медитераном се плови миленијумима, али, изненађујуће, знамо врло мало о његовом морском дну - рекао је истраживач на ОГС Дарио Ћивиле.

Истраживачи су прикупили узорке стена и наслаги лаве, које ће анализирати у наредним месецима.

- Кампања је спроведена на немачком броду Метеор и завршена је пре неколико дана скенирањем претходно неистраженог морског дна дуж Сицилијског канала, која се одвијала између 16. јула и 5. августа - рекао је Ћивиле.

Током експедиције, истраживачи су открили и олупину брода на дубини од 110 метара на такозваној Безименој обали (Банкцо Сенза Номе), отприлике на пола пута између вулканског острва Линоса и Сицилије, за коју је Ћивиле рекао да још није могуће утврдити колико је стара.

Иако подморске ерупције често остају непримећене, верује се да је више од једног милиона вулкана под водом, и они су извор 80 одсто вулканских активности широм света.

Експедицију на Метеору водили су Универзитет Малта и ОГС, а други институти укључени у истраживање били су и немачки ''Геомар Хелмхолц'', амерички Институт за истраживање мора Монтереј, новозеландски Викторијин Универзитет из Велингтона, и други.

БОНУС ВИДЕО: СНИМАК ЕРУПЦИЈЕ ИЗБЛИЗА: Дрон снимио активност вулкана Фаградалсфјалл

Две звезде – једно спектакуларно вече!  Да загреје и преокрене будућност

Две звезде – једно спектакуларно вече! Да загреје и преокрене будућност

Рефлектори српске престонице синоћ су били уперени у две звезде - легендарног Здравка Чолића и заиста јединствену, потпуно нову звезду међу уређајима за загревање дувана - Плоом! У препуној хали 5 Београдског сајма, пред више од 1.500 људи и уз добро познате хитове као што су "Ти си ми у крви", "Чија је оно звезда“ и "Тебе чувам за крај", ЈТИ, прва и једна од највећих јапанских инвестиција и цигаретна копанија број један у Србији, лансирала је Ploom X Advanced - најсавременији уређај за загревање дувана са иновативном и јединственом HeatFlow технологијом усавршеном у Јапану.

10. 05. 2024. у 16:45