АМЕРИЧКИ председник Џозеф Бајден објавио је прву фотографију у боји дубоког свемира, са свемирског телескопа Џејмс Веб.

Velja

12.07.2022. 10:01

"AMERIČKI predsednik DŽozef Bajden objavio je prvu fotografiju u boji dubokog svemira"... imam jedno pitanje. Dali se vi šalite? Kako može da objavi tako nešto neko sam uopšte ne zna u kojem univerzumu živi?

ja

12.07.2022. 19:57

"Gledamo u dubinu vemira trinaest milijardi godina,a bice i jos "dublje"....?Kako rekose ,cak i do trinaest ipo milijardi godina...?"Veliki prasak" desio se pre 13,8 milijardi godina,tako kaze nauka,i ja tu nemam sta da dodam niti da oduzmem!Uzmimo...Posle praska,svemir koji "znamo",morao je da se siri,i to se desavalo hiperbrzinom.Bilo kako bilo,pri samom "pucnju",prasak je bio u centru.Uzmimo,on-svemir- se sirio u svim pravcima,ravnomerno,znaci njegov poluprecnik je sest koma devet milijardi godina!Ma koliki on bio,njegov poluprecnik,a samim tim i precnik nemogu biti veci VREMENSKI!Recimo,nasa galaksija je na rubu poznatog nam kosmosa,i kruzi oko njegovog centra,dok je nas zvezdani sistem,od njenog centra udaljen,neka bude,25000 svetlosnih godina,dok je njen precnik oko 100 000 svetlosnih godina...Daklem,mi smo od centra praska,daleko sest koma devet milijarde godina....Posto smo na rubu svemira,jel...Posto se on siri,tako kaze nauka,a ona treba da zna i koliko brzo se to desava,trebalo bi da je poznata i njegova trenutna velicina,odnosno precnik"Odlazeci" od centra,povecava se razdaljina u svetlosnim godinama,a vreme tece svojim tokom...Nasa pozicija na rubu svemira,je takva da mi prosto golicamo komsiluk!Materijalni ili ne!Na matriksu ili fotopapiru,nevazno!...Ako je tako stvarno,onda mi mozemo sa udaljenosti od sest koma devet milijardi godina,da vidimo kako je sve to izgledalo,do bukvalno nekih par stotina miliona godina posle pucnja,jel?Ljuljnulo je tada,Boga mi,bas,jel...Prasina se slegla,vreme mrak je proslo paljenjem prvih lampica,vec posejanim po prvim galaksijama!One kao sto znamo,putuju,uslovljeno tim sirenjem jel.I mi sad gledamo u prve od tih galaksija...Sa brda je grunuo top!Video se prasak...Sa drugog brda,osmislili su dvogled!Mocan dvogled!Rese da malo razgledaju to brdo,de je puko top...I vide bljesak!Pa jos dublje...Vide cevku topa!...I teraj,teraj,teraj...Oni unapredise dvogled do savrsenstva!...Prodjose kroz cevku!Videse i zatvarac!..Pa jos dublje i sve dublje...Vide oni i kruzni tok kod Batocine!..Kad stigose do krsta...Stakla se zamaglise!...Muku muce oko mesta de se top utovarao?...Dal je na kraju "vac","lac","mac"...???I sta je ispred...???Naucnici se u nagadjanjima,razilaze...Neki vicu Burovac,drugi Kupinovac,treci Trucevac...Peti Trubarevac...A inace,dalje od centra praska,mi sa jednog kraja,dje smo,onja drugi kraj ne budem vidjeli i da ocem!!!