ПОЈАВИО СЕ "СТЕЛТ ОМИКРОН": Облик новог соја корона вируса невидљив за ПЦР тест?

Новости онлине

08. 12. 2021. у 08:25

НАУЧНИЦИ тврде су идентификовали "стелт" или "невидљиву" верзију новог соја короне која је названа омикрон, која се, како кажу, не може разликовати од других варијанти помоћу ПЦР теста.

ПОЈАВИО СЕ СТЕЛТ ОМИКРОН: Облик новог соја корона вируса невидљив за ПЦР тест?

Фото: Профимедиа/Илустрација

"Стелт" варијанта има много заједничких мутација са стандардним омикроном, али јој недостаје посебна генетска промена која омогућује коришћење лабораторијског ПЦР теста као средства за откривање вероватних случајева заразе.

Ова верзија се још открива као вирус корона свим уобичајеним тестовима и може да се идентификује као сој омикрон геномским тестирањем, али вероватни случајеви заразе нису откривени рутинским ПЦР тестом који даје брже резултате.

Научници кажу да је прерано знати хоће ли се нови облик омикрона ширити на исти начин као и стандардна варијанта овог соја, али наводе да је „невидљива“ верзија генетски различита и стога би могла да се понаша другачије.

"Стелт" верзија је први пут уочена међу геномима вируса достављеним последњих дана из Јужне Африке, Аустралије и Канаде, али можда се већ и проширила.

Откриће новог облика подстакло је истраживаче да поделе варијанту Б.1.1.529 на стандардни омикрон, познат као БА.1, и новију варијанту, познату као БА.2.

Франсоа Балу, директор Института за генетику са Универзитета у Лондону, рекао је да су 42, односно отприлике шест одсто од 709 омикрон генома предатих Глобалној иницијативи за дељење свих података о зарази (ГИСАИД) за њену базу података, управо генома БА.2.

- Постоје две верзије унутар омикрона, БА.1 и БА.2, које су прилично генетски различите. Те две верзије могу да се понашају другачије - рекао је Балу.

Научници користе анализу целог генома да би потврдили која је варијанта изазвала инфекцију короном, али ПЦР тест понекад може дати индикацију.

Отприлике половина ПЦР тестова у, на пример, Великој Британији тражи три гена у вирусу, али омикрон, као и варијанта алфа пре њега, позитиван је на само два од њих.

То је зато што омикрон, као и алфа, садржи генетску промену која се назива брисање у „С“ или шиљак (спајк) гену. Грешка значи да ПЦР тестови који показују такозвани "неуспех у циљању "С" гена" с великом вероватноћом упућују на заразу омикроном.

Незванично, пак, неки научници и истраживачи називају нову верзију „стелт омикрон“, односно "невидљиви омикрон", јер нема тог брисања које омогућује ПЦР тестовима да га детектују као таквог.

Велика непознаница је како се појавила нова верзија. Иако потпада под варијанту омикрон, толико је генетски различита да се може квалификовати као нова "забрињавајућа варијанта" ако се покаже да се брзо шири, пренео је „Јутарњи лист“, позивајући се на „Гардијан“.

РУСИ У ШОКУ: Евакуисали 1.500 такмичара из Крокуса, ниједан није страдао од терориста, а сад се буне: Што нас нисте спасили раније? (ВИДЕО)