ПРВИ ПУТ У ИСТОРИЈИ: Пао промет у САД током Сајбер понедељка први пут икада

Танјуг

30. 11. 2021. у 17:55

ИНТЕРНЕТ продаја у САД-у на традиционални празник дисконтних цена Сајбер понедељак, који је одржан 29. новембра, пала је за 1,4 посто у односу на прошлу годину, на 10,7 милијарди долара, што је први пут у историји, према подацима компаније Адобе Аналитикс.

ПРВИ ПУТ У ИСТОРИЈИ: Пао промет у САД током Сајбер понедељка први пут икада

Фото: ЕПА

Упркос успоравању потрошње током Сајбер понедељка, Адобе очекује да ће у целој празничној сезони куповина бити забележена рекордна активност е-трговине, јер купци своје личне буџете "растежу" на више дана.

Од 1. новембра до Сајбер понедељка, потрошачи у Сједињеним Државама су потрошили 109,8 милијарди долара на онлајн куповине, што је за 11,9 процената више него 2020. године, саопштио је Адобе.

Ова компанија предвиђа да ће дигитална продаја од 1. новембра до 31. децембра достићи 207 милијарди долара, што би представљало рекордан раст од 10 посто.

Адобе је открио још један интересантан податак - да је током Сајбер понедељка за осам одсто порастао број порука на веб сајтовима о роби које више нема на залихама у односу на претходну седмицу, док је од почетка новембра број таквих порука скочио за 169 посто у поређењу са нивоима пре пандемије. То се приписује уским грлима у ланцима снабдевања.

Што се тиче попуста, они су били слабији него раније. Цене електронике биле су снижене за 12 посто на Сајбер понедељак у односу на 27 процената годину дана пре. Снижење цена одеће је износило 18 одсто наспрам 20 посто претходне године, док су апарати за домаћинство били јефтинији за само око 8,0 процената у односу на 20 посто у 2020.

Све у свему, према рачуници Адобеа, просечан износ "потрошачких колица" током куповине на Сајбер понедељак порастао је за 13,9 посто на годишњем нивоу, што је делимично резултат опредељења већег броја купаца да наручују велике артикле, попут намештаја.

Америчка Национална федерација трговаца на мало (НРФ), водећа трговинска група у малопродајној индустрији, сковала је термин „Сајбер понедељак“ 2005. године након што је уочила пораст броја људи који купују онлајн у понедељак после Дана захвалности.

НРФ предвиђа да ће промет на мало у САД током новембра и децембра порасти за рекордних 8,5 до 10,5 процената на годишњем нивоу, што износи чак 859 милијарди долара. Током протеклих пет година, просечан раст за време сезоне празничних куповина био је 4,4 посто, преноси ЦНБЦ позивајући се на статистику НРФ-а.

Пратите нас и путем иОС и андроид апликације

Коментари (0)