НИСТЕ БИЛИ ЗАРАЖЕНИ ВИРУСОМ КОРОНА? Ево објашњења за људе које "неће" ковид

Танјуг

11. 11. 2021. у 09:32

ОБЈАШЊЕЊЕ зашто неки људи на тестовима показују да су негативни на ковид-19, упркос изложености вирусу, може да лежи у „имуно памћењу“, поручују научници.

НИСТЕ БИЛИ ЗАРАЖЕНИ ВИРУСОМ КОРОНА? Ево објашњења за људе које неће ковид

Фото: Д. Балшић

Нова студија је показала да неки појединци брзо чисте вирус из свог организма због снажног имунолошког одговора постојећих Т-ћелија, што значи да њихови тестови бележе негативан резултат.

Сви знамо те особе које, упркос томе што је читаво њихово домаћинство заражено са ковид-19, никада нису биле позитивне на коронавирус, а сада су научници пронашли објашњење које показује да један део људи доживљава „абортивну инфекцију“ у којој вирус улази у тело, али га Т-ћелије имуног система очисте у најранијој фази, што значи да ПЦР и тестови на антитела бележе негативан резултат, пише британски Гардијан.

Око 15 одсто здравствених радника који су праћени током првог таласа пандемије у Лондону изгледа да потврђује ову хипотезу, а откриће може да отвори пут за нову генерацију вакцина усмерених на одговор Т-ћелија, што би могло произвести много дуготрајнији имунитет, рекли су научници.

- Свако има анегдотске доказе о људима који су били изложени, али нису подлегли инфекцији. Оно што нисмо знали је, да ли су ови појединци заиста успели да у потпуности избегну инфекцију или су природно очистили вирус пре него што је могао да се открије рутинским тестовима - наводи Лео Свадлинг, имунолог на Универзитетском колеџу у Лондону и главни аутор рада.

Најновија студија интензивно је пратила имунолошке одговоре здравствених радника на знаке инфекције током првог таласа пандемије, а упркос великом ризику од изложености, 58 учесника није било позитивно на тесту на ковид-19 ни у једном тренутку.

Међутим, узорци крви узети од ових људи показали су да имају повећање Т-ћелија које су реаговале против ковида-19, у поређењу са узорцима узетим пре него што је пандемија узела маха, и у поређењу са људима који уопште нису били изложени вирусу, а такође су имали повећање другог крвног маркера вирусне инфекције.

Рад сугерише да је део њих већ имао Т-ћелије запамћене од претходних инфекција проузрокованих сезонским коронавирусима који су изазивали обичне прехладе, што их је заштитило од ковида-19.

Ове имуне ћелије „нањуше“ протеине у механизму за репликацију, делу ковид-19 који је заједнички са сезонским коронавирусима, а код неких људи овај одговор је био довољно брз и снажан да се инфекција очисти у најранијој фази.

- Ове постојеће Т-ћелије су спремне да препознају САРС-КоВ-2 - рекао је Свадлинг.

Научници наводе да је овај налаз посебно значајан, јер Т-ћелијски крак имунолошког одговора има тенденцију да пружи дуготрајнији имунитет, обично годинама, а не месецима, у поређењу са антителима.

Готово све постојеће вакцине против ковида-19 се фокусирају на стварање антитела против протеина шиљака који помаже САРС-КоВ-2 да уђе у ћелије.

Ова неутрализујућа антитела пружају одличну заштиту од тешких болести, али имунитет временом слаби, а потенцијална слабост вакцина заснованих на шиљцима је та што је познато да овај део вируса мутира.

Насупрот томе, одговор Т-ћелија нема тенденцију да нестане тако брзо и унутрашња машинерија за репликацију на коју циља је високо очувана међу коронавирусима, што значи да би вакцина која би циљала овај део вероватно штитила од нових сојева, а можда чак и од потпуно нових патогена, наводи британски лист.

БОНУС ВИДЕО: ОВДЕ СУ УЛАЗИЛИ САМО ОДАБРАНИ: На 35. спрату "Генексових" кула налази се место за некадашњу елиту

БИЛЕ ПОСЕБНО ВЕЗАНЕ: Ко је била мајка Бојане Јанковић - преминула пре неколико месеци (ФОТО)

ВОДИТЕЉКА Бојана Јанковић сахрањена је на Новом гробљу у Београду, њу су на вечни починак испратили у великом броју пријатељи, породица, а њен бивши супруг Огњен Јанковић одржао је потресан говор.

29. 04. 2024. у 13:49