БАНКРОТ ПРЕТЊА ЗАГРЕБУ: У покушају да окрене лист, нова власт "оголила" све невоље главног града Хрватске

Ј. КЕРБЛЕР - стални дописник из Загреба

11. 06. 2021. у 22:21

ПРВИ потез новог загребачког градоначелника Томислава Томашевића је поништење одлуке о набавци 151 аутомобила за потребе града и стопирање свих јавних набавки. Разлог је празна градска каса и огромни дугови који су остали иза губитника последњих избора у главном граду Хрватске.

БАНКРОТ ПРЕТЊА ЗАГРЕБУ: У покушају да окрене лист, нова власт оголила све невоље главног града Хрватске

Загреб после земљотреса чије последице још нису саниране / Фото АП

Сада следи и преиспитивање уговора који су склопљени само да би из њих извукле корист разне фирме, али не и Град. Одсада ће поступак јавне набавке бити могућ само за пројекте које суфинансира Европска унија. Мере штедње неопходне су да се Загреб финансијски опорави, а нису изгледни нови кредити за већ ионако презадужени град.

Томашевић и даље на посао долази бициклом и сматра да луксузни аутомобили који су требали да буду набављени за градске министре нису потребни. Градоначелникови сарадници поручују да се убудуће возити јавним превозом.

Сви се боје и будућих "костура из ормара", сазнања о неповољним уговорима за Загреб, а Томашевићева екипа најављује да ће прегледати више од 2.000 страница извештаја бившег вођства града како би установили право стање. Најнепопуларнија мера би била поскупљење услуга, пре свега јавног превоза, али многи сматрају да то неће моћи да се избегне. А онда би и популарност новог градоначелника била у опасности.

Ту је и обнова Загреба након земљотреса, а колико се касни, показује податак да је тек пре неколико дана срушена прва оштећена кућа коју је било немогуће поправити. Иако је поднето 11.000 захтева за обнову, решење је донето свега за 18 објеката, а грађани су већ излуђени компликованом и спором администрацијом.

Уз све ту су и компликовани односи између Загреба и Републике Хрватске, јер Томашевићев покрет "Можемо" постаје најозбиљнији конкурент владајућем ХДЗ-у и премијеру Пленковићу.

ЖИЧАРА И ДАЉЕ СТОЈИ

ЖИЧАРА за Сљеме, као један од капиталних довршених пројеката у Загребу, и даље не вози јер недостају неке дозволе. Преостаје и преиспитивање зашто је изградња жичаре била двоструко скупља од предвиђене цене.

Пратите нас и путем иОС и андроид апликације

Pratite vesti prema vašim interesovanjima

Novosti Google News

Коментари (1)

СРАМОТА НАД СРАМОТАМА! Црна Гора ће гласати за резолуцију о Сребреници