КОЛИКО СУ СТАРЕ ВАШЕ ОЧИ: Револуционарно предвиђање вештачке интелигенције

30. 10. 2023. у 00:30

НАУЧНИЦИ са Универзитета Станфорд развили су нову методу за мерење старости очних ћелија без потребе узимање узорка ткива.

КОЛИКО СУ СТАРЕ ВАШЕ ОЧИ: Револуционарно предвиђање вештачке интелигенције

Фото: Free Images Pixabay

Ова иновација нуди потенцијал за високо персонализоване и прецизне третмане очних болести.

Користећи систем вештачке интелигенције на основу података о очним течностима 46 здравих особа, научници су идентификовали 26 специфичних протеина у очној течности који заједно корелирају са старењем ока.

АИ је показао задивљујућу способност предвиђања старости очију са невероватном тачношћу, само на основу течности у оку. Истраживање је објављено у часопису Cell.

Офталмолог Винит Мајан, који је био део научног тима са Универзитета Станфорд, истакао је важност разумевања молекула као првог корака ка ефикасној терапији.

ШТА СУ ТЕСТОВИ ПОКАЗАЛИ?

Научници су наставили да истражују како различите очне болести убрзавају ћелијско старење. Анализирајући очну течност 62 пацијента са различитим очним стањима, открили су да одређени протеини указују на убрзано старење. На пример, процењено је да су људи са дијабетичком ретинопатијом у раном стадијуму око 12 година старији на основу ових тестова, док су пацијенти са увеитисом показали потенцијално повећање старости од скоро 30 година.

Користећи ТЕМПО приступ (праћење експресије протеина из више извора), научници су пратили ове протеине до њиховог порекла РНК. Овај приступ је открио проблематичне ћелије одговорне за ове болести, које су се, занимљиво, разликовале за свако стање.

Ово откриће отвара нове путеве за циљано лечење очних болести.

Са молекуларним потписом који смо развили могли бисмо да изаберемо лекове који делују за сваког пацијента, наглашава Мајан.

НЕМА ПОТРЕБЕ ЗА ИНВАЗИВНИМ ЗАХВАТИМА

Ове пионирске технике превазилазе изазов узимања узорака оштећеног ткива у очима и другим деликатним деловима тела, који се често боре да регенеришу изгубљене ћелије.

Научници верују да се њихове иновације могу проширити и на друге телесне течности, нудећи непроцењиве биомаркере за лечење и евентуално превенцију разних болести, преноси портал Зимо.

То је као да држимо ове живе ћелије у рукама и испитујемо их помоћу лупе, објашњава Мајан.

БОНУС ВИДЕО - УЗНЕМИРУЈУЋИ СНИМЦИ ИЗ ПОЈАСА ГАЗЕ: Припадници Хамаса хватају таоце на граници са Израелом

БИЛЕ ПОСЕБНО ВЕЗАНЕ: Ко је била мајка Бојане Јанковић - преминула пре неколико месеци (ФОТО)

ВОДИТЕЉКА Бојана Јанковић сахрањена је на Новом гробљу у Београду, њу су на вечни починак испратили у великом броју пријатељи, породица, а њен бивши супруг Огњен Јанковић одржао је потресан говор.

29. 04. 2024. у 13:49