КРВАВЕ СУЗЕ ГРОФА ДРАКУЛЕ: Научници открили разлог због којег је Влад Цепеш утеривао страх у кости

Танјуг

21. 08. 2023. у 00:31

ВЛАШКИ принц и војвода Влад Трећи или Влад Цепеш, широм света познат као највероватнија инспирација за грофа Дракулу, вампира из романа Брема Стокера, патио је од ретког поремећаја због којег су његове сузе биле боје крви, преноси LiveScience.

EPA

Научници су ово закључили након хемијске анализе три писма која је Влад Цепеш, такође познат као Влад Дракула, написао током три различита периода своје владавине над Влашком, према студији објављеној у часопису Analitical Chemistry са Универзитета у Катанији.

Да би сазнали више о влашком принцу, научници су користили технику звану масовна спектрометрија, која је подразумевала наношење етилен-винил ацетата на слова, а затим његово уклањање.

Етилен-винил ацетат је сакупио протеине и пептидне остатке из писама које је написао Влад Цепеш. Током тог процеса добијено је око 500 пептида, од којих је 100 људског порекла.

Претпоставља се да су припадале кнезу, а не некој другој особи која је пренела писма.

Радови су открили пептиде повезане са цилиопатијама, групом генетских поремећаја који утичу на органеле у ћелијама познатим као цилије.

Пронађени су и докази да је можда патио од упале респираторног система.

Међутим, највеће откриће писма написаног 1475. има три пептида пронађена у очима и сузама. Пратећи карактеристике ових пептида, закључили су да је највероватније боловао од хемолакрије, стања у коме има крви у сузама.

Истраживачи не знају узрок његовог стања, али сматрају да то може бити повезано са повредом ока или бактеријским конјунктивитисом.

-Ово први пут да је рађено овакво истраживање и помогло је да се разуме здравствено стање Владa Цепеша. Не можемо порећи могућност да су и други људи додиривали ова писма, али претпостављамо да већина протеина на њима припада принцу, који их је написао и потписао, наводе аутори студије.

Влад Цепеш је једна од најпознатијих личности у историји Румуније. Владао је Влашком у три наврата - 1448, 1456-1462. и 1476. године, када је забележено да је у борби против османске војске користио окрутне методе, а због набијања људи на колац добио је надимак Цепеш, што значи набијач на колац.

БОНУС ВИДЕО - РУСИЈА: Калашњиков представио нову верзију јуришне пушке АК-19