ВЕЛИКО АСТРОНОМСКО ОТКРИЋЕ: Земља има и квазимесец

01. 06. 2023. у 00:25

ЧИНИ се да су астрономи открили новог Земљиног пратиоца у свемиру.

ВЕЛИКО АСТРОНОМСКО ОТКРИЋЕ: Земља има и квазимесец

Фото: Free Images Pixabay

Нова студија открила је постојање још једног такозваног квазимесеца који кружи око Земље. Тај квазимесец, назван 2023 FW13, откривен је помоћу телескопа „Пан-СТАРС“ на Хавајима и један је од ретких познатих свемирских објеката те врсте.

Научници верују да је 2023 FW13 присутан у близини Земље од 100. године пре нове ере и да ће наставити да орбитира тако још отприлике 1.500 година. На срећу, ни 2023 FW13 ни други Земљин квазимесец, назван 469219 Kamo’oalewa, не представљају никакву претњу животу на нашој планети.

Чини се да квазимесеци круже око Земље слично природном Месецу, с том разликом што су они гравитационо везани за Сунце, а не за Земљу. За разлику од нашег Месеца, 2023 FW13 кружи далеко изван утицаја Земљине гравитације.

Алан Харис, виши научник у центру „Спејс сајенс инститјут“ у Болдеру, у америчкој савезној држави Колорадо, објашњава да Земља нема значајну улогу у кретању квазимесеца 2023 FW13 и наводи да ни на који начин није повезан са Земљом осим случајно.

2023 FW13 је први пут опажен 28. марта, а касније је његово постојање потврђено с више телескопа. Иако је његова величина неизвесна, процене сугеришу да је пречника између девет и 15 метара, што је кудикамо мање од нашег Месеца. Он прати издужену орбиту око Сунца и потребно му је приближно исто време као и Земљи да заврши своје путовање око наше звезде. Та орбита се протеже на пола пута до Марса и на пола пута до Венере.

Земља има и друге познате свемирске пратиоце, укључујући поменуте квазисателите. Ти пратиоци обично иду стабилном путањом око Земље неколико деценија пре него што је напусте. Међутим, 2023 FW13 је јединствен јер је остао у свом квазистању вековима и наставиће то да чини још 15 векова, наглашава Тони Дан, аматер астроном који је направио и онлајн симулатор кретања новог Земљиног квазимесеца.

Још један познати Земљин квазисателит, 469219 Kamo’oalewa или 2016 HO3, откривен је у априлу 2016. године. Тај свемирски камен, за који се процењује да има пречник до 100 метара, остаће у својој орбити још отприлике 300 година. Недавна студија сугерише да би 469219 Kamo’oalewa могао да буде древни фрагмент нашег Месеца на основу његовог састава који подсећа на минерале пронађене у лунарним стенама из мисије НАСА „Аполо“, пренео је „Дејли мејл“.

ТРЕБАЛЕ МУ ПАРЕ ЗА ТИКЕТ, ПА УЗЕО ЖЕНИНУ КАРТИЦУ: Дошла је са посла уморна и одмах легла да спава, то ми је била идеална шанса (ВИДЕО)