ВЕЛИКО НАУЧНО ОТКРИЋЕ: Тајна која спречава планете да се сударе

11. 05. 2023. у 22:00

КОРИСТЕЋИ модел којим се планете крећу, научници су открили да су планете Сунчевог система ограничене параметрима који делују као нека врста конопца.

ВЕЛИКО НАУЧНО ОТКРИЋЕ: Тајна која спречава планете да се сударе

Фото: ЕПА

Иако ово откриће помаже у објашњењу како планете у нашем соларном систему опстају без судара, оно такође нуди дубљи увид у то како се било која егзопланета у дубоком свемиру креће око звезде.

Ранија истраживања указивала су да су орбите планета у унутрашњости Сунчевог система насумичне, и да су њихове хаотичне путање до сада требало да доведу до судара између њих.

Новооткривена сазнања нуде увид у научни феномен који спречава Сунчев систем од упадау потпуни хаос, како је раније било очекивано.

На основу теорија математичара из 19. века Анрија Поенкареа, могућа су два сценарија који би предвиђали да када би планете Меркур, Венера, Марс и Земља биле у непосредној близини , у једном сценарију оне би се сударале једна са другом, а по другом би се међусобно удаљавале.

Али на основу истраживања астронома (и коаутора нове студије) Жака Ласкара из 1989. године, случај у којем би се планете разишле трајао би 5 милиона година.

„То у основи значи да губите једну цифру сваких 10 милиона година“, рекао је Ласкар за америчке медије, додајући да након дужег времена расте неизвесност где ће планета завршити.

Даљим прорачуном, Ласкар је открио да би било потребно најмање 30 милијарди година да се било која од планета судари.

Налази до којих се дошло у овом истраживању објављени су у часопису Physical Review X.

Нова димензија живота у делу Београда који се буди из сна

У ПОТРАЗИ сте за станом у центру града који је довољно изолован од градске вреве, окружен зеленилом и реком, а с друге стране вам је подједнако важно да кварт има одличне саобраћајне везе са свим деловима Београда?

18. 04. 2024. у 10:00

ОБРУКАНА ЛАЖНА ДРЖАВА У ЊУЈОРКУ: Шамар за Приштину и Вјосу Османи пре почетка седнице СБ УН о Косову (ФОТО)

У ЊУЈОРКУ се данас одржава седница Савета безбедности Уједињених нација посвећена шестомесечном извештају генералног секретара УН Антонија Гутереша о раду УНМИК-а, а Србију ће представљати председник Александар Вучић.

22. 04. 2024. у 16:14