НАЛАЗИ СЕ У "НАСТАЊИВОЈ ЗОНИ": НАСА открила још једну планету сличну Земљи (ВИДЕО)

12. 01. 2023. у 12:10

TRANSITION Exoplanet Survey Satellite (TESS) открио је егзопланету величине Земље која се налази у "настањивој зони" сазвежђа Делфин (Дорадо) у орбити, саопштила је НАСА.

НАЛАЗИ СЕ У НАСТАЊИВОЈ ЗОНИ: НАСА открила још једну планету сличну Земљи (ВИДЕО)

Foto: Printskrin Youtube

Ова егзопланета, названа ТОИ 700 е, налази се на удаљености од своје звезде у орбити која би омогућила постојање воде на површини планете.

Планета је вероватно стеновита и отприлике исте величине као наша планета (95 процената). Небеско тело представља четврту откривену планету која кружи око мале, хладне М патуљасте звезде ТОИ 700.

Мале, хладне, М патуљасте звезде попут ТОИ 700 су уобичајене у универзуму, а за многе је откривено да су дом егзопланета попут система ТРАППИСТ-1 са седам егзопланета који ће посматрати свемирски телескоп Џејмс Веб.

Најближа звезди је планета ТОИ 700 б, која је 90 одсто величине Земље и заврши једну брзу орбиту око звезде сваких 10 земаљских дана. Постоји и ТОИ 700 ц, који је 2,5 пута већи од Земље, а обиђе звезду за 16 дана.

Ове планете су вероватно "закључане" тако да су увек окренуте истом страном према звезди, као што је Месец увек окренут истом страном према Земљи.

Две егзопланете у насељивој зони звезде, планете д и е, имају дуже орбите које трају 37 и 28 дана. Разлог је што су даље од звезде. Новооткривена планета се заправо налази између ове две.

Мисија ТЕСС је почела 2018. године и прати делове ноћног неба током 27 дана, односно најсјајније звезде док прати њихове промене у сјају.

Према писању многих, ова егзопланета је можда наша најбоља шанса да пронађемо ванземаљски живот.

ЏЕФРИ САКС КОД ТАКЕРА КАРЛСОНА О БОМБАРДОВАЊУ 1999: Циљ је био да се разбије Србија, креира нова држава и највећа америчка база

ПОЗНАТИ амерички економиста и професор на Колумбијском универзитету Џефри Сакс изјавио је да циљ НАТО агресије на Југославију није било никакво спасавање "потлаченог" муслиманског становништва већ је намера била да се распарча Србија како би се остварили циљеви Америке.

29. 05. 2024. у 16:49

ДА САМ ПРЕДСЕДНИК, БОМБАРДОВАО БИХ ОВЕ ГРАДОВЕ: Трамп изнео шокантне тврдње, па многе оставио без текста

"ДА САМ ПРЕДСЕДНИК, БОМБАРДОВАО БИХ ОВЕ ГРАДОВЕ": Трамп изнео шокантне тврдње, па многе оставио без текста

БИВШИ амерички председник Доналд Трамп изјавио је да би „бомбардовао Москву“ ако би током његовог мандата руске снаге ушле у Украјину, пише лист „Вашингтон пост“.

29. 05. 2024. у 14:02

МОМАК НА МАТУРУ ДОШАО ОБУЧЕН КАО БАКА: Са њим дошли и унуци - Ја сам их отхранила! (ВИДЕО)

МОМАК НА МАТУРУ ДОШАО ОБУЧЕН КАО БАКА: Са њим дошли и "унуци" - "Ја сам их отхранила!" (ВИДЕО)

МОМАК из Бијељине насмејао је регион када је на матурској вечери Пољопривредне и медицинске школе, за разлику од својих вршњака, дошао у нешто необичнијој одећи.

27. 05. 2024. у 09:15