ЈЕДИНИ НАЧИН ДА СЕ СУОЧИМО СА "ВЕЛИКИМ ФИЛТЕРОМ": Пет важних астрономских открића у 2022. години (ВИДЕО)

Новости онлајн

03. 01. 2023. у 22:58

ЈЕДНА од популарних теорија међу истраживачима свемира је „Велики филтер“, коју је 1996. први пут дефинисао економиста Робин Хансон. Она се пре свега заснива на претпоставци да су многе цивилизације постојале током историје Универзума, али да су истребљене или су се истребиле пре него што су успеле да успоставе било какав контакт са другима.

ЈЕДИНИ НАЧИН ДА СЕ СУОЧИМО СА ВЕЛИКИМ ФИЛТЕРОМ: Пет важних астрономских открића у 2022. години (ВИДЕО)

Фото: Free Images Pixabay

Из овог виђења произилазе три могућа сценарија према којима смо или већ прошли кроз ову фазу и успешно је оставили за нама, или смо можда први икада који кроз њу пролазе или се налазимо испред филтера. Стога се долази до закључка, да је свако ново откриће о космосу у ствари један нови начин да се суочимо са „Великим филтером“.

Научници из целог света свакодневно раде на разумевању феномена који нас окружују и зато је следећих пет открића из астрономије током 2022. године, према оцени „Националне географије“, заслужило да се нађе на листи најистакнутијих:

1. Снимак звука „Ђавоље прашине“

Прашина је присутна на целој површини Марса, међутим на њено кретање утичу клима и време.

Управо зато проучавање супер олуја попут тзв. Ђавоље прашине представља идеалан извор информација када је реч о проучавању временских услова на планети коју људи желе у будућности да колонизују.

2. Земљи најближа црна рупа

Бинарни систем по имену „Gaia BH1“ смештен у сазвежђу Змијоноша на удаљености од 1.566 светлосних година, према истраживањима научника садржи нормалну звезду и најмање једну успавану црну рупу.

3. Откривене три нове „убице планета“

Највећи од три астероида има пречник од 1,5 км, а оно што највише брине научнике јесте чињеница да има променљиву путању која би у једном моменту могла да се нађе на путањи која би угрожавала нашу планету.

4. „Срце“ Млечног пута

Најсјајније звезде унутар сазвежђа Стрелца представљају центар око кога је настао наш Млечни пут, за који се научници надају да ће његовим проучавањем открити више детаља о самом настајању наше галаксије и процесима који су се одвијали на самом почетку унутар ње.

5. Венерине тајне

Насини научници су успели да завире испод вела густе Венерине атмосфере и открију део њене топографије.

То им, како тврде, може помоћи у проучавањима састава и геологије ове мистериозне планете.

(Спутњик)