"ДЕМОНСКО ПИЛЕ": У Аустралији пронађене кости потенцијално највеће птице у историји планете (ФОТО/ВИДЕО)

06. 10. 2022. у 22:20

КОСТИ ногу које би могле да припадају највећој птици у историји наше планете откривене су на локалитету у централној Аустралији.

ДЕМОНСКО ПИЛЕ: У Аустралији пронађене кости потенцијално највеће птице у историји планете (ФОТО/ВИДЕО)

Фото: Принтскрин Јутјуб

Научници се надају да ће, како даље буду откопавали, открити друге делове тела и саставити комплетнију слику.  Стиртонова громовита птица (Dromornis Stirtoni) је, по речима палеонтолога, „есктремни еволутивни експеримент“ и нека врста скрпљеног пачворка различитих анатомских особина.

Њен преувеличани кљун „искаче“ из релативно мале лобање, која се налази на висини од три метра од тла, а све заједно тежи око пола тоне. Да све буде још апсурдније, ови осам милиона година стари џинови су заправо рођаци модерних кокошака и патака. Иако је несумњиво да су ова „демонска пилад“ тешка категорија у свету птица, прецизно мерење њихове величине од хрпе костију неће бити нимало лако.

Први пут су остаци ове масивне нелетачице пронађени у положају у ком су били као део живе птице.

- То значи да је леш био читав када је затрпан. Пронашли смо само ноге јер смо до те дубине дошли. Врло је вероватно да ћемо већи део костура, ако не и цео, тек открити - каже палеонтолог Адам Јетс.

Фосилизоване кости откривене су у резервату Алкута, познатом локалитету око 190 километара североисточно од Алис Спрингса, у којем је највећа концентрација остатака копнених кичмењака у читавој Аустралији.

(РТС)

БОНУС ВИДЕО - СЕНЗАЦИОНАЛНО ОТКРИЋЕ: Насеље из 9. и 10. века на граници Крушевца и Трстеника

КУРТИЈЕВО ЛУДИЛО НЕ СТАЈЕ: Хитна помоћ упућена ка мосту у Митровици и насељу Три солитера (ФОТО)

ПОСЛЕ изненадног десанта такозване косовске полиције и представника Централне изборне комисије на зграду Општине у Зубином Потоку, Аљбин Курти неславно је окончао свој сулуди чин чији циљ је био да Србе на северу Косова и Метохије и физички натера да изађу на његове лажне изборе.

06. 12. 2022. у 15:22 >> 15:25