НАУЧНИЦИ ТВРДЕ: Диносауруси су нестали јер је астероид ударио у Земљу у пролеће

25. 02. 2022. у 00:09

МЕЂУНАРОДНИ тим научника дошао је до закључка да је астероид који је пре 66 милиона година побио готово све диносаурусе у Земљу ударио у пролеће.

НАУЧНИЦИ ТВРДЕ: Диносауруси су нестали јер је астероид ударио у Земљу у пролеће

Фото: pixabay

Удар астероида који је направио кратер пречника више од 180 километара код места Чиксулуб на Јукатану, који је окончао владавину диносауруса, једна је од највећих катастрофа у историји Земље, а научници су сада утврдили доба године када се одиграо овај катастрофални догађај. Нови докази сугеришу да је астероид ударио када је на северној хемисфери било пролеће, а на јужној јесен – и изгледа да је баш због тога утицао на то колико су се различите животињске врсте брзо опоравиле.

Око 76 одсто врста је нестало јер нису успеле да се изборе са разорним климатским променама које су се догодиле након удара астероида пре 66 милиона година. Они који су успели да преживе, као што су бројне врсте птеросауруса, крокодила и корњача, можда су имали среће управо због тога.

- Ово кључно откриће ће помоћи да се открије зашто је већина диносауруса изумрла, док су птице и рани сисари успели да избегну изумирање - каже палеонтолог Мелани Тајн са шведског Универзитета у Упсали.

Фото: Танјуг/АП

С обзиром на то да је пролеће тако важан период године за репродукцију и одгајање потомства, астероид није могао да дође у горе време за врсте на северној хемисфери – а истраживачи мисле да је ово можда играло улогу у бржем опоравку који је био примећено код неких врста на јужној хемисфери.

Стручњаци су претраживали делове Северне Дакоте у Сједињеним Државама да би пронашли фосилизиране веслоноске и јесетре које су угинуле кад је астероид ударио у Земљу. Користећи изузетно моћне рендгенске зраке и софистициране снимке изотопа угљеника на фосилизираним костима риба које су угинуле готово тренутно после удара астероида, успели су да закључе да је било пролеће. Ови фосили су сакупљени на налазишту касне креде познатом као Танис у Северној Дакоти. Многи од прикупљених узорака су изузетно добро очувани, што истраживачима даје јасан поглед на њихово стање када су нестали.

(РТС)

ТЕШКЕ ВЕСТИ ИЗ ВАШИНГТОНА СТИГЛЕ У КИЈЕВ: Нема више патриота за Украјину

ТЕШКЕ ВЕСТИ ИЗ ВАШИНГТОНА СТИГЛЕ У КИЈЕВ: Нема више "патриота" за Украјину

ВАШИНГТОН још нема бесплатне системе противваздушне одбране "патриот" који би могли да буду пребачени у Украјину, произилази из интервјуа са америчким саветником за националну безбедност Џејком Саливаном за МСНБЦ.

26. 04. 2024. у 19:17

АКО НЕКОМ ПОЗАЈМИТЕ ОВУ КЊИГУ, НЕ ОЧЕКУЈТЕ ДА ВАМ ЈЕ ВРАТИ!