ПРЕТВАРАЈУ СЕ У СУПЕР-ЗЕМЉЕ: Научници открили мини-Нептуне (ВИДЕО)

07. 02. 2022. у 22:52

АСТРОФИЗИЧАРИ са Калифорнијског института за технологију открили су две мини-Нептун планете које губе атмосферу због зрачења својих матичних звезда и постају друга врста егзопланете, супер-Земље, наводи се у најновијој студији.

ПРЕТВАРАЈУ СЕ У СУПЕР-ЗЕМЉЕ: Научници открили мини-Нептуне (ВИДЕО)

Фото: Принтскрин

Мини-Нептуни су уобичајена врста егзопланета које круже у близини својих звезда. Као и Нептун нашег Сунчевог система, они се углавном састоје од водоника и хелијума, али имају гушћу атмосферу.

Научници су посматрали две егзопланете у систему ТОИ 560, које се налазе на удаљености од 103 светлосне године од Земље, и друге две у систему ХД 63433, које су удаљене 73 светлосне године од Земље.

Истраживачи су открили да атмосферски гас излази из најближег мини-Нептуна иде ка звезди у ТОИ 560. Сличан феномен је примећен у најудаљенијем мини-Нептуну у ХД 63433. Наведено је да гас иде ка звезди, што противречи многим моделима који предвиђају одлив гаса у супротном смеру. Временом, обе планете могу остати само са каменим језгром и претворити се у супер-Земље, наводи се у студији.

Ако је мини-Нептун прилично мали и довољно близу своје звезде, рендгенско и ултраљубичасто зрачење могло би му одузети примарну атмосферу током стотина милиона година.

Раније су астрофизичари одвојили нови подтип егзопланета од мини-Нептуна, названих "Хајсеан", за које је већа вероватноћа да садрже атмосферу погодну за живот. Егзопланете Хајсеан углавном су прекривене океаном (90 процената) и имају врелу атмосферу богату водоником, до скоро 200 степени Целзијуса, у зависности од звезда домаћина.

Неки истраживачи сугеришу да је Земља у прошлости можда изгледала као планета Хајсеан.

Пре овог открића, научници су веровали да су облици живота могући само на егзопланетама попут супер-Земља које имају стеновити састав и атмосферу.

(Спутњик)

НАТО СПРЕМА 100.000 ВОЈНИКА ЗА РАТ СА РУСИЈОМ: Директан сукоб могућ ако се пређе једна од  две црвене линије

НАТО СПРЕМА 100.000 ВОЈНИКА ЗА РАТ СА РУСИЈОМ: Директан сукоб могућ ако се пређе једна од две црвене линије

НАТО може да распореди војни контингент од 100.000 војника за војну акцију против Русије ако та земља пређе једну од две црвене линије, пише у коментару италијанска Република.

06. 05. 2024. у 07:54

ТЕРИТОРИЈА ПОТПУНОГ БЕЗАКОЊА: Лавров загрмео - Срамна одлука ПССЕ да тзв. Косову да зелено светло за пријем

"ТЕРИТОРИЈА ПОТПУНОГ БЕЗАКОЊА": Лавров загрмео - Срамна одлука ПССЕ да тзв. Косову да зелено светло за пријем

РУСКИ министар спољних послова Сергеј Лавров оценио је данас као срамно то што је Парламентарна скупштина Савета Европе дала зелено светло да тзв. Косово буде примљено у пуноправно чланство Савета Европе.

05. 05. 2024. у 23:50