"ТРОЈАНАЦ" УХОДА: Одакле долази астероид који „у стопу” прати Земљу? (ВИДЕО)

04. 02. 2022. у 00:06

НАУЧНИЦИ су потврдили да Земљу прати тројански астероид који је добио име 2020 XL5. To je тек други објекат те врсте који је откривен, потврдили су истраживачи.

ТРОЈАНАЦ УХОДА: Одакле долази астероид који „у стопу” прати Земљу? (ВИДЕО)

Фото: Принтскрин

Реч је о много интересантнијем примерку за истраживање и праћење од претходног, кажу истраживачи. Штавише, људи ће можда једног дана моћи да посете стену и тамо праве „људске базе", сматрају истраживачи.

Тројански астероиди деле своју орбиту са орбитом планете. Детектовани су више пута у прошлости, а имена су добили по онима који су први пут пронађени око Јупитера, који су названи по личностима из Тројанског рата. Али ретко који је икада примећен око Земље – 2010 ТК7.

Међутим, 12. децембра 2020. научници су уочили интригантну појаву, а рана запажања су сугерисала да је то још један земаљски тројанац. Сада су истраживачи детаљно описали орбиту астероида и тај рад потврђује да је објекат заправо земаљски тројанац.

Још, ипак, остаје нејасно одакле је тачно дошао. Можда је „започео свој живот" у главном астероидном појасу даље у Сунчевом систему, и „био избачен" када је ступио у интеракцију са Јупитеровом гравитацијом, али то и даље остаје нејасно. Међутим, научници знају куда објекат иде, и запажања сугеришу да ће остати у својој садашњој орбити још 4.000 година.

Такође, истраживачи сматрају да је реч о астероиду који се углавном састоји од угљеника.

Нови астероид је и већих димензија од свог претходника.

- Стога ови објекти могу постати идеални за свемирске мисије и, у даљој будућности, за прављење људских база или инсталирање опреме за истраживање и утврђивање могуће користи од посебне локације астероида - пишу аутори који прате астероиде, пратиоце наше планете.

Детаљан рад о коначном статусу овог објекта под именом „Анализа орбиталне стабилности и фотометријска карактеризација другог Земљиног тројанског астероида 2020 XL5", објављен је у научном часопису Nature Communications.

Нова димензија живота у делу Београда који се буди из сна

У ПОТРАЗИ сте за станом у центру града који је довољно изолован од градске вреве, окружен зеленилом и реком, а с друге стране вам је подједнако важно да кварт има одличне саобраћајне везе са свим деловима Београда?

18. 04. 2024. у 10:00