ВЕЛИКИ АСТЕРОИД ЈУРИ КА ЗЕМЉИ: Руски научници открили колика је вероватноћа да се судари са нашом планетом

Новости онлине

02. 01. 2022. у 09:42

АСТЕРОИД Апофис ће пролетети кроз орбиту геостационарних сателита у пролеће 2029. године, али се неће сударити са земљом, рекао је за руску телевизију Звезда Денис Денисенко из Одељења за проучавање галаксија и променљивих звезда Државног астрономског института П. К. Штернберга.

Фото: Профимедиа/Илустрација

Према речима астронома, небеско тело је откривено 2004. године и већ тада је искључена могућност његовог судара са Земљом, барем у 21. веку.

- Ни 2029. ни 2036. године он се сигурно неће сударити са планетом - објаснио је стручњак.

Он је такође позвао да се подаци о разорним последицама пада астероида сагледају као пројективни сценарио развоја догађаја.

- Потенцијално је могуће да ће се једног дана, можда, сударити са Земљом, али не у овом животу, како се каже. У 21. веку сигурно неће доћи до пада Апофиса на земљу - закључио је Денисенко.

Раније је руско Министарство за ванредне ситуације упозорило да ће се астероид Апофис, пречника скоро 400 метара и тежине око 30 тона, у пролеће 2029. године приближити Земљи.

Како је саопштило министарство, у случају судара са планетом, ослобођена енергија износиће 1.717 мегатона, што је 30 пута више него у експлозији "Цар бомбе", најмоћније совјетске термонуклеарне бомбе на свету, тестиране 1961. године.

ЕКСКЛУЗИВНО! НОВОГОДИШЊИ ИНТЕРВЈУ ПРЕДСЕДНИКА ВУЧИЋА ЗА "НОВОСТИ"