ТРКА БУДУЋНОСТИ: Ко ће бити најбржи?
ВОЗОВИ су постали „летелице на земљи“, јер достижу брзине и до 600 километара на сат. Наиме, Кина је недавно представила нови воз из серије „маглев“ (магнетне левитације), наводећи да може да достигне поменуту брзину, што ће га учинити најбржим копненим транспортним возилом на свету.
Фото ЕПА
Железнички саобраћај је веома битан део саобраћајне инфраструктуре у свету, посебно у развијеним земљама и економским силама попут Кине, Јапана, Русије, Сједињених Америчких Држава. Квалитет пруга и шинских возила одавно се не доводи у питање, акценат се све више ставља на брзину возова.
„Чајна Рејлвеј роллинг корп." саопштила је да ће Кина ускоро постати „транспортна велесила“ са новим возом који плута изнад колосека употребом електромагнетне силе, известио је „Саут Чајна Морнинг Пост“.
Овај воз би требало да буде у функцији за путнике за пет до 10 година. Најмногољуднија земља на свету је на овај начин ставила конкурентима до знања да жели да узме примат у железничком саобраћају и поставила им је нови задатак, да смисле нешто „брже“, што пре, објавио је портал „Бизнис“.
Финансијска улагања у железнички транспорт мере се у милијардама долара, а и током председничке кампање Џо Бајден причао је о „железничкој револуцији“ у САД. Гувернери у три америчке државе одбили су грантове за брзе железнице, из страха да не би морали због евентуалних прекорачења трошкова да дотирају изградњу из државног буџета, али Калифорнија је веома радо прихватила 3,9 милијарди долара, за планирани калифорнијски брзи железнички систем од 520 миља, односно 836 километара.
Овај транспортни систем би требало да повеже Лос Анђелес и Сан Дијего на југу, са Сан Франциском и Сакраментом на северу, по првобитној процени трошкови овог пројекта износиће 25 милијарди долара.
Затегнути дипломатски односи између Кине и САД могу да појачају трку у улагању у овај саобраћајни сектор, али брзе пруге нису ништа ново, и наравно, све економски стабилније земље улажу и развијају ову индустријску грану.
Јапански возови и брзе шине су већ надалеко познати, а тренутно је у тест фази воз „ЛО Сериес Маглев“, који држи рекорд међу копненим шинским возилима са достигнутом брзином од 601 км/х. Овај воз би по завршетку тестирања требало да „успори“ на 498 км/х, и да путовање од станице Схинагава до Осаке (преко 370 км) пређе за један сат и седам минута.
Француска већ дуги низ година држи корак са светом у овој индустрији, те је тако још 2007. године воз „ТГВ ПОС“ поставио светски рекорд у брзини шинских возила са импресивних 574 км/х. Возом управља француска железничка компанија СНЦФ за употребу на рути која саобраћа између Париза, источне Француске и јужне Немачке.
У редовном саобраћају, овај воз достиже максималну брзину од 370 км/х.
Западна Европа генерално има добру мрежу пруга. Држављани Европске уније користе овај вид транспорта како у међуградском, тако и у међународном саобраћају.
На овај начин, осим развоја туризма, али и образовања (више младих користи овај вид превоза), смањује се и загађење животне средине. За то су најбољи пример Швајцарци, код којих возови иду и до високих тачака на Алпима. Остали моторни саобраћај је у овом делу земље забрањен.
Портал наводи да не може да се изостави ни Србија, која је некада у склопу Југословенске железнице имала веома добру железничку инфраструктуру и традицију путовања возом.
Овај вид транспорта је годинама уназад, како се оцењује, потпуно деградиран, иако се виде помаци у налажењу решења, односно оживљавања железнице. Према најавама званичника ове јесени воз „Штадлер“ требало би да иде брзином од 200 километара на сат на линији Београд-Нови Сад.
Такође, из Министарства грађевинарства, саобраћаја и инфраструктуре је саопштено да ће изградња пруге од Београда до Ниша бити једна од највећих инфраструктурних инвестиција.
(Спутњик)
Препоручујемо
ЧУДНА ПОЈАВА НА ГРЧКОЈ ПЛАЖИ: Редак феномен - купачи у неверици (ВИДЕО)
25. 07. 2021. у 17:42
ШТА СУ "САПУН НОКТИ"? Тренд који ћемо виђати свуда у наредним месецима
09. 12. 2025. у 11:17
"ТА КУЋА ЈЕ СТВАРНО УКЛЕТА" Мајци и оцу пререзао гркљан, па себи исекао вене: Нови детаљи породичне трагедије у Чачку
ПРВИ резултати истраге трагедије која је откривена у суботу ујутру у породичној кући у близини „Слободине“ раскрснице у Чачку, говоре да је Владимир Чарапић (47) ножем преклао врат својој мајци Мили (72), а потом и свом оцу Неђу (79). Затим је себи истим сечивом нанео више убода по грудима и стомаку, а на крају је пререзао вене леве руке и тако на смрт искрварио.
07. 12. 2025. у 13:36
НОВО РЕШЕЊЕ ЗА УКРАЈИНУ: Европа прави план у случају да се САД повуку из конфликта
ЕВРОПСКЕ дипломате припремају сценарио подршке Украјини у случају повлачења САД из конфликта, преноси Блумберг, позивајући се на изворе.
07. 12. 2025. у 13:19
Завршио глуму, па радио на мешалици, рат га удаљио од љубави - животни пут Јова Максића
ДЕТИЊСТВО глумца Јова Максића обликовало се у малој сеоској средини подно Динаре, у селу Плавно код Книна, где је породица живела због очевог свештеничког службовања. Рани период живота описује као време потпуне слободе и радости, када је готово читаво село било простор за игру и маштарије. У таквој атмосфери формирала се његова емотивна структура — везаност за заједницу, топлина породичних односа и захвалност за једноставне ствари.
07. 12. 2025. у 11:41
Коментари (0)