Игролика настава у уџбенику за Свет око нас

Промо

22. 03. 2023. у 16:00

Одговор на питање колико и у којој мери је игра у настави важна и заступљена, а све са циљем лакшег превазилажења изазова који се налазе пред ученицима првог разреда, добићемо у новом уџбеничком комплету за Свет око нас, Издавачке куће Клетт.

Игролика настава у уџбенику за Свет око нас

Фото: Промо

Одавно се показала потреба да се настава обогати игроликим садржајима али конкретног решења у дидактици није било. Игра у настави не значи неозбиљност, већ прилику да се ученицима у свету игре садржаји приближе на занимљив начин. Учење путем игре развија добар однос према школи и школским обавезама јер је кључ у мотивацији, а игролике активности управо то пружају.

Једно од полазишта аутора да ученике уведу у предмет Свет око нас кроз игролике активности значајно може утицати да већ од првог разреда овај предмет доживе растерећујуће.

Сложићемо се да се ученици превише брзо уходавају у школске активности. У школу крећу са радошћу, али истраживања показују да већ од другог разреда, а посебно у трећем, школа почиње да буде оптерећење. Пред учитеље се ставља огроман изазов да одговоре захтевима нових генерација и да мотивишу ученике, а у свету технологије све је теже одговорити тим захтевима. Једно од најбољих решења је увести их у свет игре. То је свет у ком учитељи могу пронаћи додирну тачку са својим ученицима. Како је уџбеник основно наставно средство, као додатни подстицај ученицима и подршку учитељима понудили смо занимљив концепт за систематизацију градива. Као учитељи са дугогодишњом праксом, пожелели смо да концепт новог уџбеника ученике задржи у свету игре и да им омогући стицање знања без почетног отпора. Није нам била идеја да понудимо садржаје забаве, већ да понудимо концепт којим игролика настава добија педагошки карактер – објашњавају Санела Крстић и Тања Витас, ауторке новог уџбеничког комплета Свет око нас Издавачке куће Клетт.

Како кажу наше саговорнице, приликом дефинисања игроликих активности ослањали су се на исходе учења предмета.

Како сам по занимању и васпитач, схватила сам да се ученици предшколског узраста садржаје који су блиске садржајима првог разреда усвајали са лакоћом кроз игролике активности. То је био још један мотив да концепт за систематизацију градива под називом Разоткривалица пронађе значајно место у нашем уџбенику. Да би у потпуности остварили наставну функцију поставили смо правила игре и дали јасне инструкције. Наш дидактички циљ је био да ученици решавањем асоцијација, развијањем говора, подстицањем сазнајних активности и самовредновањем, долазе до знања, а у исто време остварују прописане исходе – додаје Крстић.

Фото: Промо

Концепт Разоткривалица је реализован на крају сваке наставне теме. Свака наставна тема има своју боју. На крају уџбеника се налазе картони у боји теме на којима се налазе картице које треба исећи. Ученици се на тај начин лакше сналазе у одабиру картона који одговара одређеној теми. На картицама на талону се налазе асоцијације. Идеја асоцијација додатно мотивише ученике и подстиче низ мисаоних процеса укључујући и логичко размишљање. Ученици решавају асоцијације и преклапају их одговарајућим кључним речима. Кључне речи су на картону. Када поклопе све картице са талона одговарајућим кључним речима, следећи корак је самостално објашњавање сваке кључне речи. Најпре, ученик објашњава на свој начин кључну реч, а затим окреће картицу на чијој полеђини се налази објашњење. На такав начин ученик самовреднује образовна постигнућа. Анализом објашњења добија јасну повратну информацију о степену усвојености знања. Оно што је посебно значајно, добија прилику да се оспособљава већ од првог разреда за самовредновање својих и туђих постигнућа што је један од стандарда за квалитетну и савремену наставу. У доњем делу сваке картице на талону се налази круг. Уколико је објашњење тачно, ученик уписује штиклир у круг. Уколико објашњење није тачно, картице се враћају и игру. Не постоје погрешни одговори, што доприноси оснаживању ученика и помаже им да изграде самопоуздање.

Фото: Промо

Ученици једноставно наставе игру без осећаја да су нашто погрешили. Добијају прилику да игру играју колико год пута желе, појединачно или у пару. Играњем игре у пару развијају се од првог разреда сараднички односи који су кључна компетенција за целоживотно учење. Играњем игре колико год пута им је потребно до потпуног усвајања садржаја ученици губе осећај страха од грешке. Стичу знања без свести да уче. Оно што је посебно важно јесте да ученици кроз овакву игролику активност добијају прилику да напредују својим темпом и у складу са својим могућностима. Све кључне речи су у директној вези са исходима теме, а ученици се на несвакидашњи начин припремају за проверу знања играјући игру са доминантним педагошким значајем – закључује Витас.

Пратите нас и путем иОС и андроид апликације

Pratite vesti prema vašim interesovanjima

Novosti Google News
КО ЈЕ ДАВИД КНЕЖЕВИЋ КОЈИ ЈЕ УХАПШЕН У МАЈАМИЈУ: Након нестанка супруге Ане побегао за Србију

КО ЈЕ ДАВИД КНЕЖЕВИЋ КОЈИ ЈЕ УХАПШЕН У МАЈАМИЈУ: Након нестанка супруге Ане побегао за Србију

НАЦИОНАЛНА полиција ухапсила је данас у Мајамију Давида Кнежевића, супруга Ане Марије Кнежевић Хенао, Колумбијке која је нестала у Мадриду 2. фебруара. Давид Кнежевић, држављанин Србије, био је главни осумњичени откако су америчка полиција и ФБИ прикупили доказе да је реч о насилном нестанку, сазнају шпански медији.

06. 05. 2024. у 17:33

Коментари (0)

КАДА ЈЕ РАК ПЛУЋА ИЗЛЕЧИВ? Докторка Ђурђевић дала одгоор на питање о страшној болести (ВИДЕО)