Дигитални уџбеници пружају трајно и применљиво знање

Промо

06. 01. 2023. у 12:07

УКЉУЧИВАЊЕ у процес дигитализације на свим нивоима, па и у образовању, данас је један од приоритета савременог друштва.

Дигитални уџбеници пружају трајно и применљиво знање

Фото: Промо

Уколико желимо да мотивишемо ђаке да уче и напредују, неопходно је да им омогућимо окружење које им је блиско и у ком се осећају добро.  С друге стране, и изазови савремене наставе су многостуки за све учеснике васпитно-образовног процеса. Како осмислити занимљив и функционалан час? Како изабрати одговарајуће материјале? На који начин заинтересовати ученике да прочитају књигу, лекцију, ураде задатак? Одговори на многа од ових питања налазе се управо у дигиталним уџбеницима – савременим наставним средствима која су блиска данашњим генерацијама и која им помажу да лакше разумеју појаве и процесе о којима уче.

Према речима Милијане Крстић, директорке Основне школе „Живомир Савковић“ у Младеновцу, дигитални уџбеници се у овој школи користе од када су уведени као наставно средство.

• Дигитални уџбеници нам, без сумње, у односу на штампана издања нуде много више од слова на папиру. Својим садржајем нам пружају могућност да наставу сместимо у контекст дигиталног доба. Предности су бројне, а најприметније су у комуникацији између наставника и ученика. Наставницима је знатно олакшано праћење индивидуалних постигнућа сваког од ученика, а самим тим и прилагођавање градива индивидуалним способностима ученика, те припремање тестова а и осмишљавање самих часова – објашњава Крстић и додаје да је школа у дигиталним уџбеницима препознала прилику да наставу учини не само занимљивијом, већ и приступачнијом ђацима.

Како истиче наша саговорница, оно што су наставници одмах приликом коришћења дигиталних уџбеника у својим учионицама приметили јесте да ученици са више пажње и елана приступају наставним јединицама које се обрађују посредством дигиталних уџбеника.

• То је окружење које је њима познато, у ком се осећају сигурно, а пружа им могућност да активно учествују у обради новог градива, да стварају, што представља један од услова за стицање нових знања повезивањем оног што је већ познато и применом наученог у свакодневном животу. Сваки дигитални уџбеник је конципиран као средство које може путем видео-записа, анимација, мултимедијалног садржаја и интерактивних тестова ученику пружити повратну информацију о томе са каквим успехом је усвојио ново градиво и шта је то на шта треба да обрати пажњу како би могао да савлада неку област. Дакле, ученик не мора да зависи искључиво од онога шта ће му наставник рећи, већ може у доброј мери да се ослони и на дигиталне уџбенике – каже директорка Основне школе „Живомир Савковић“ и напомиње да је процес наставе уједно и процес константног учења, напредовања и прилагођавања.

• Не можемо да затварамо очи пред оним што нам доноси информатичко доба. Ако се будемо слепо држали метода неких прошлих времена, изгубићемо ученике и они сами неће бити у стању да остваре све оно што би могли – закључује наша саговорница.

И наставници се слажу с тим да интерактивна настава повећава мотивисаност деце да уче одређени садржај, развија мишљене и дигиталне вештине. Према речима Гордане Опалић, наставнице српског језика и књижевности у Основној школи “Љуба Ненадовић” у Београду, позив наставника је да увек тражи нешто ново, другачије и занимљивије, да ослушкује потребе ученика и времена у којем живимо.

• Радујем се сваком часу који је другачији од претходног, а у томе ми помажу дигитални уџбеници.  Они нуде многе садржаје, изворе, аудио и видео снимке, али траже и добру организацију самог наставника. Узмимо за пример акценте. У овој области имамо много проблема када је настава у основним школама у питању, јер је ученицима ова област веома тешка. Међутим, дала сам им могућност да чују аудио материјал из дигиталног уџбеника – изговор професионалних глумаца, да чују постакценатске дужине и да кроз занимљив видео материјал разреше недоумице које су им представљале поједине речи. Затим смо кроз низ вежби, одређивали место акцента у речима, упоређивали дијалекатске облике са стандардним облицима. Била сам задовољна резултатима часа, а још више повратном информацијом својих ученика. Или, ако погледамо одломак из романа Милоша Црњанског ''Роман о Лондону''. Саџај дигиталног уџбеника нам је дао одличну полазну основу за истраживање о Лондону, о грчкој митологији, о животу Милоша Црњанског, о проблемима емиграције. Добили смо један интердисциплинарни приступ, међупредметно повезивање, али најбоље од свега јесте задовољство на дечјим лицима јер раде нешто ново, другачије, занимљиво – објашњава Опалић, која користи дигиталне уџбенике Издавачке куће “Нови Логос” и додаје да су деца жељна знања, битно је само на каквом тањиру ћемо им то знање понудити.

Пратите нас и путем иОС и андроид апликације

Pratite vesti prema vašim interesovanjima

Novosti Google News
ШТА ЈЕ РУСКИ ПЛАН “Н”: Украјина би могла да остане без неколико важних области уколико Москва успе (ВИДЕО)

ШТА ЈЕ РУСКИ ПЛАН “Н”: Украјина би могла да остане без неколико важних области уколико Москва успе (ВИДЕО)

ЊИХОВ примарни циљ је заштита руских пограничних региона, као што је Белгород, али секундарни циљеви су заузимање Харкова, Сумија и Дњепропетровска.

26. 04. 2024. у 20:00 >> 07:55

ОВО ЈЕ ЧОВЕК КОЈИ ЈЕ У НИШУ НЕУТРАЛИСАО ТОНУ ТЕШКУ АВИО-БОМБУ СА 430 КГ ЕКСПЛОЗИВА: То исто је радио 2011. у Крагујевцу и 2013. на Дорћолу

ОВО ЈЕ ЧОВЕК КОЈИ ЈЕ У НИШУ НЕУТРАЛИСАО ТОНУ ТЕШКУ АВИО-БОМБУ СА 430 КГ ЕКСПЛОЗИВА: То исто је радио 2011. у Крагујевцу и 2013. на Дорћолу

АКО игде постоји "вага" за мерење снаге људског духа, колико ли би на њеној скали тежила она коју има деминер Михаило Маринковић (48), из Панчева, припадник Сектора за ванредне ситуације МУП Србије? Колико би на њен тас стало његове одважности, сталожености, потпуне концентрације..., у тренутку док је, минуле недеље у Нишу, сам прилазио неексплодираној авио-бомби тешкој 1.000 килограма која носи 430 килограма експлозива, заосталој из НАТО агресије?

27. 04. 2024. у 07:00

Коментари (0)

АКО НЕКОМ ПОЗАЈМИТЕ ОВУ КЊИГУ, НЕ ОЧЕКУЈТЕ ДА ВАМ ЈЕ ВРАТИ!