ПОЗОРИШНА КРИТИКА: Ишчашени зглоб света

Драгана Бошковић

25. 02. 2021. у 13:26

МЛАДИ, веома занимљиви редитељ, Југ Ђорђевић и већ афирмисана списатељица и драматург Тијана Грумић подухватили су се, на Малој сцени Београдског драмског позоришта, захтевног померања ангажоване Фасбиндерове критике грађанског неприхватања свега другачијег (овде је реч о ЛГБТ теми) у свет позоришта, условљен, посредан, снолик.

ПОЗОРИШНА КРИТИКА: Ишчашени зглоб света

Новости

Оно што је у време, када је стварао прерано преминули, друштвено субверзивни, а уметнички омнипотентни Фасбиндер, било контроверзно и табуизирано, данас је ушло у широку (зло)употребу таблоида, активизма, уметности.

Клише односа Леополда, грађански успешног, бисексуалног економисте (Павле Пекић) и Франца, двадесетогодишњег социјалног лузера (Александар Вучковић) "унапређен" је смештањем у ситуацију позоришне аудиције, која је њих двојицу "театрализовала" у ликове редитеља и спретног глумца. Улога Вере (Љубинка Кларић), асистенткиње редитеља, касније Леополдове жене, непотребна у драмском смислу у првој појави, достигла је кулминацију тога онда, када је, исповедно, Кларићева поделила са публиком догађај из стварног глумачког живота, о сопственој храбрости одупирања ауторитету првакиње и директора театра.

Да смо чули још нечију исповест од глумаца у Фасбиндеровој представи, можда би нам била јаснија сврха ове драматуршке интервенције, што би учинило личнијом Фасбиндерову и Ђорђевићеву побуну против неприхватања другости. Голотиња главног лика је можда Фасбиндеров заштитни знак, но, под претпоставком да ће се "Кишне капи на врелом камењу" играти на заиста маленој сцени БДП, постаје само насилно постизање непотребне атракције добро балансираног и духовитог драмског текста.

Ива Илинчић, као глумичица, која се диви Љубинки Кларић, или Вери (тешко се разазнаје), дирљиво је комична, а не доприноси ништа схватању театра као слике света, који је, по Шекспиру "искочио из зглоба". Као Ана, млада жена, која је дошла да поново освоји Франца и обнови љубав с њим, врло је убедљива и истинита.

Занимљива сценографија, која минимализује простор, да би увећала драмски конфликт (Андреја Рондовић), ретро костим (Велимирка Дамјановић), софистициран избор музике (Јулија Ђорђевић), и, свакако, маштовита режија Југа Ђорђевића подржавају одличну оријентацију БДП, да се на малој сцени играју иновативне инсценације, у естетском и позоришном смислу.

Пратите нас и путем иОС и андроид апликације

Pratite vesti prema vašim interesovanjima

Novosti Google News
ВЕЛИКО УПОЗОРЕЊЕ ВУЧИЋА: За годину и по дана суочићемо се са великим ратом, нико више не жели да слуша другу страну

ВЕЛИКО УПОЗОРЕЊЕ ВУЧИЋА: За годину и по дана суочићемо се са великим ратом, нико више не жели да слуша другу страну

ПРЕДСЕДНИК Србије Александар Вучић рекао је данас, на форуму "ГЛОБСЕЦ БЕЛТАЛКС: Београдски економски разговори", да више нема рационалности у међународној политици и да се ускоро спрема велики сукоб.

09. 12. 2025. у 20:57

Завршио глуму, па радио на мешалици, рат га удаљио од љубави - животни пут Јова Максића

Завршио глуму, па радио на мешалици, рат га удаљио од љубави - животни пут Јова Максића

ДЕТИЊСТВО глумца Јова Максића обликовало се у малој сеоској средини подно Динаре, у селу Плавно код Книна, где је породица живела због очевог свештеничког службовања. Рани период живота описује као време потпуне слободе и радости, када је готово читаво село било простор за игру и маштарије. У таквој атмосфери формирала се његова емотивна структура — везаност за заједницу, топлина породичних односа и захвалност за једноставне ствари.

07. 12. 2025. у 11:41

Коментари (0)

ТОТАЛНИ ОБРТ! Партизан демантовао да је потписао уговор са Пењаројом