МАЈМУНИ У НОВОЈ ОДИСЕЈИ: Изложба скулптура и слика Јелене Божовић Ђорђевић и Стефана Станковића Перића
КАДА су прикази мајмуна у уметности у питању, најчешћа асоцијација је серијал слика у којима им је наш великан Мића Поповић, дао посебну улогу, али и почетне секвенце чувеног филма Стенлија Кјубрика "Одисеја у свемиру 2001.", уз звуке Рихарада Штрауса, и његове симфонијске поеме "Тако је говорио Заратустра".
Буги - вуги, Стефана Станковића Перића, Фото промо
Као архетипски симбол лукавости и покварености, али и урбане културе и субкултуре, као и опште друштвене декаденције, мајмуни су се управо појавили као главни мотив заједничке поставке скулптура и слика Јелене Божовић Ђорђевић и Стефана Станковића Перића. Изложва коју су назвали "Одисеја 2024", до среде 18. децембра, објединила је тако, кроз лик мајмуна, увек актуелна прича о егзистенцијализму, страстима и бизарностима глобалног друштва.
Сам назив изложбе, како примећује ликовни критичар Маја Живановић, упућује на критички глас уметника према друштвеној стварности, интерпретиран у прожимајућу серију од 18 слика и осам скулптура. А лајт мотив мајмуна је, како каже, својеврсна метафора девијантног друштва које "ништа не види, не чује и не говори".
Фото промо
- У артикулацији Јелене Божовић Ђорђевић гипсани патинирани мајмуни доминирају простором црним, сребрним и металик колорима, са "играчкама" (најчешћим) у виду пиштоља и боксерских рукавица, али и занимљивим поигравањима са симболиком јајета, као и мотивом кичастог балон-пса савременика Кунса- истиче Живановићева. - Јеленине експресивне скулптуре интригирају посматрача промишљеним визуелним и тактилним сензацијама занимљиве храпаве текстуре и различитих емоционалних стања, конкретизованих изразом лица или покрета портретисаних - од меланхолије и инертности, до пакости и цинизма. На тај начин показују грамзиву природу примитивизма у исконском облику. Неки од анималаца наглашених шака и стопала, су погледом у директној интеракцији са посматрачима, док други жмуре наводећи на размишљања о пасивној агресији.
Део света око нас
Док је комплексност у једноставности, за Живановићеву, најбољи начин да се дефинишу наизглед наивне и баналне секвенце са акрилних слика Стефана Станковића Перића, у којима "коло воде" мајмуни у деликатној коресподенцији, апострофиране мимике, представљени у групама или индивидуално:
- Редукованим средствима и контрастираним монохроматским патернима, у жанр сценама сусрета уличних графита и комуникација, акцентоване жуте, плаве, црвене и пинк боје - владају злоба, досада, потиштеност али и знатижеља етикетираних. У другом плану, у већини композиција присутни су антиподи у виду бомби и пиштоља, али и сунца, звезда и прасића.
"ТА КУЋА ЈЕ СТВАРНО УКЛЕТА" Мајци и оцу пререзао гркљан, па себи исекао вене: Нови детаљи породичне трагедије у Чачку
ПРВИ резултати истраге трагедије која је откривена у суботу ујутру у породичној кући у близини „Слободине“ раскрснице у Чачку, говоре да је Владимир Чарапић (47) ножем преклао врат својој мајци Мили (72), а потом и свом оцу Неђу (79). Затим је себи истим сечивом нанео више убода по грудима и стомаку, а на крају је пререзао вене леве руке и тако на смрт искрварио.
07. 12. 2025. у 13:36
НОВО РЕШЕЊЕ ЗА УКРАЈИНУ: Европа прави план у случају да се САД повуку из конфликта
ЕВРОПСКЕ дипломате припремају сценарио подршке Украјини у случају повлачења САД из конфликта, преноси Блумберг, позивајући се на изворе.
07. 12. 2025. у 13:19
Завршио глуму, па радио на мешалици, рат га удаљио од љубави - животни пут Јова Максића
ДЕТИЊСТВО глумца Јова Максића обликовало се у малој сеоској средини подно Динаре, у селу Плавно код Книна, где је породица живела због очевог свештеничког службовања. Рани период живота описује као време потпуне слободе и радости, када је готово читаво село било простор за игру и маштарије. У таквој атмосфери формирала се његова емотивна структура — везаност за заједницу, топлина породичних односа и захвалност за једноставне ствари.
07. 12. 2025. у 11:41
Коментари (0)