ПОЗОРИШНА КРИТИКА: Неколико дасака и мало суза
КРИТИЧАРУ није лако да пише о представама као што је "Крамер против Крамера", у копродукцији Београдског драмског позоришта и новосадског Центра за развој визуелне културе.
Што се визуелности тиче (сценограф Миа Давид), ње уопште није било, на сцени су само три столице, и један сто са столицом. Очигледна је намера ауторске екипе да "пројекат" (радионичарски, кажу) путује лако и јефтино. Та сведеност, не само визуелна, него и у драмском концепту (драматург Јелена Мијовић), као и честа непажња БДП, да критичара смести тако да тешко може и да види, а још мање да чује све што се говори, чини да је писање о "Крамеру против Крамера" помало излишан захват... Тема релевантна, знана из славног филма, о Крамерима, који се боре око детета на суду. Ничега новог под капом небеском, јасно је, но, позоришна представа би требало (нарочито "радионичарска") да подразумева ма какво померање у драмском, сценском, суштинском смислу већ виђене приче. Редитељ Слободан Скерлић није имао много посла са одличним глумцима, Надом Мацанковић (мама Крамер), Андријом Кузмановићем (тата Крамер) и Маријом Пикић (у више ликова), и његова интервенција је била видљива у сталном присуству свих актера на сцени, у звучним ефектима за промену сцене (који су повремено каснили), као и у домишљатости да дете Крамера игра уверљива лутка (стручни сарадник за анимацију Горан Баланчевић), кога су анимирале присутне глумице.
Ничег, дакле, ризичног није било у постављању ове сентименталне драме - опробани глумци, редитељ, драматизатор, тема која "удара" - па је гледаоцу (у дугом, топлом лету) преостало само да се идентификује и навија за маму, која напушта мужа и дете, засићена обавезама и губљењем идентитета, тату, који од ретко присутног јапија постаје, силом прилика, одличан родитељ, као и са галеријом ликова (пријатељица, колега, судија, адвокат...) који учествују у овде помало карикираном животном и судском процесу.
Напокон, када мама, која поново пожели да се укључи, упркос татином ангажману, добије поново старатељство над дететом на суду, а онда се, после дирљиве сцене опроштаја тате и сина пред растанак, пишмани и остави дете оцу, читава сала чујно зашмрца, што иде у прилог, пре свега, врхунски спонтаном, уверљивом и истинитом Андрији Кузмановићу.
Читава представа "Крамер против Крамера" делује школски, као поигравање искусних глумаца са емоцијама гледалаца, и у томе је она заиста успешна. Но, ако је, а јесте, тај ефекат унапред "урачунат" у репертоарски потез, чему онда још једном гледати игру, у којој има врло мало суштински позоришног, поготово "радионичарског", а Лопе де Вегина флоскула да је театар "две даске и једна страст" се овде показала тачном само у сиромаштву сценског дизајна.
Препоручујемо
ПОЗОРИШНА КРИТИКА: Љубав и друге бољке - Луси Пребл: "Ефекат", режија Ђорђе Нешовић
09. 06. 2024. у 12:27
ОВУ РЕЧЕНИЦУ ЈЕ ПУТИН ПОНОВИО ДВА ПУТА: Вучић открио детаље разговора са председником Русије
ПРЕДСЕДНИК Србије Александар Вучић пренео је новинарима да је данас имао веома дуг и пријатељски разговор са председником Русије Владимиром Путином.
20. 10. 2024. у 13:14
БАШТИНА СРБИЈЕ ПРЕД МИЛИОНИМА ТВ ГЛЕДАЛАЦА У РУСИЈИ: Две емисије за Нову годину на Првом каналу државне телевизије у ударном термину
НОВИНАРИ и сниматељи руске националне телевизије "1", крстаре ових лепих октобарских дана Србијом снимајући материјал за две епизоде популарног докумантарно-серијског програма "Живот наших људи" (ЖИЗН СВОИХ). Емисија ће бити емитована на Првом каналу руске државне телевизије у ударном термину за новогодишње празнике.
22. 10. 2024. у 12:15
НЕВИН У ЗАТВОРУ ПРОВЕО 58 ГОДИНА: Шеф полиције му се поклонио и извинио (ВИДЕО)
ШЕФ У ЈАПАНСКОЈ полицији лично се извинио човеку који је провео 58 година у затвору због злочина који није починио. 88-годишњи Ивао Хакамада чекао је погубљење више од 50 година, пре него што је ослобођен у поновљеном суђењу прошлог месеца.
22. 10. 2024. у 09:29
Коментари (0)